קריפטו

ביטקוין קל להשגה מאי פעם – ואלו חדשות רעות מאוד

לפי הערכה חדשה, מחיר הכרייה של מטבע הקריפטו המרכזי צנח לאחרונה בחדות, כך שזול יותר "לייצר" אותו. מצד שני, זה אומר שהאמון בו עלול לדרדר את מחירו לרמות שפל שלא נראו כבר שנים

יאיר מור | 
ביטקוין (צילום freepik)
מחיר ה"ייצור" של מטבע ביטקוין ירד לאחרונה לשפל של כמעט שנה, כך שכרייה של מטבע הקריפטו המרכזי קלה וזולה יותר מכפי שהיתה זה זמן רב, כך לפי הערכה של בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן.
צוות אסטרטגים של הבנק, בראשות ניקוֹלַאוֹס פַּאניגְריצוֹגְלוּ, העריך כי מחיר כריית מטבע ביטקוין ירד לאחרונה לכ-13,000 דולר – כמעט 50% פחות מאשר לפני חודש וחצי, בתחילת יוני, אז עמדה על כ-24,000 דולר.
הסיבה לירידה, לפי הבנקאים, היא הצניחה במחיר הביטקוין, שכפי שניתן לראות בטבלה איימה ליצור לראשונה מצב בו מחיר כרייה של מטבע שווה למחיר שבו ניתן למכור אותו – מה שאומר שמי שכורה ביטקוין לא יכול להרוויח מכך כסף. לכן, עברו יותר ויותר כורים לשיטות כרייה חסכוניות יותר בחשמל, בעוד כורים שהשתמשו בשיטות בזבזניות יותר פשוט עצרו את הפעילות כאשר הבינו שפוטנציאל הרווח קטן.
כדי להוכיח את טענתם, הצליבו אנשי הבנק בין מחיר הביטקוין להערכת צריכת החשמל של שוק כריית הקריפטו, שמתפרסמת על ידי המרכז לכלכלה אלטרנטיבית באוניברסיטת קיימברידג'.
 
עם זאת, ירידת מחיר הייצור של ביטקוין עלולה להיות חדשות רעות למי שמשקיע במטבע הקריפטו, כפי שמזהירים האנליסטים: "בעוד שהיא עוזרת בבירור לרווחיות של כורים ומאפשרת הפחתה של הלחצים עליהם למכור את אחזקות הביטקוין כדי להגביר נזילות או למטרת הורדת מינוף, ירידת עלות הייצור עלולה להיתפש כשלילית לתחזית מחיר הביטקוין בעתיד. עלות הייצור נתפשת על ידי משתתפים מסוימים בשוק כגבול התחתון למחיר הביטקוין בשוק הדובי". במלים אחרות: מחיר ייצור הביטקוין היא למעשה מחיר המינימום של המטבע. לכן, עם עד כה היה ניתן לצפות שביטקוין לא יירד לעולם מתחת לכ-20,000 דולר, כעת המינימום הזה ירד ל-13,000 דולר – ירידה של 35% מעבר למחיר הנוכחי, שגם הוא כבר מהווה צניחה של 56% ברבעון האחרון וצניחה של יותר מ-60% מהשיא בנובמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה