קריפטו

כמעט 2 מיליארד הפסדים מפריצות קריפטו השנה. זינוק בכ-60%

ההפסדים הנובעים מפריצות למטבעות קריפטוגרפיים זינקו בכמעט 60% בשבעת החודשים הראשונים של השנה ל-1.9 מיליארד דולר. הזינוק מונע מעלייה בכספים שנגנבו מפרוטוקולים פיננסיים מבוזרים (DeFi), כך לפי ניתוח בלוג הבלוקצ'יין Chainalysis
מערכת ice | 
ביטקוין (צילום freepik)
בלוג הבלוקצ'יין Chainalysis פרסם אתמול (שלישי) כי בין החודשים ינואר ליולי של שנת 2022, זינקו ההפסדים הנובעים מפריצות למטבעות קריפטוגרפיים זינקו בכמעט 60% והגיעו לסכום כולל של כ-1.9 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה אשתקד, כספים שנגנבו מפריצות הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר. 
לפי הדו"ח, הזינוק מונע מעלייה בכספים שנגנבו מפרוטוקולים פיננסיים מבוזרים (DeFi). אפליקציות DeFi, שרבות מהן פועלות ב-Ethereum blockchain, הן פלטפורמות פיננסיות המאפשרות הלוואות בקריפטו מחוץ לבנקים המסורתיים.
2022 הייתה שנה סוערת עבור שווקי מטבעות קריפטוגרפיים, עם ירידות מחירים משמעותיות בכל המטבעות בחודשים מאי ויוני. אמנם אין לדעת אם הגענו לתחתית, אך נכון לעכשיו בתחילת אוגוסט, המחירים היו יציבים יחסית בחודש האחרון, כאשר הביטקוין מחזיק בין 20,000 ל-24,000 דולר. אבל אילו השפעות היו לירידה בשוק על פעילות מטבעות קריפטוגרפיים בלתי חוקיים?
נפחי עסקאות מטבעות קריפטו השנה עבור ישויות לא חוקיות ולגיטימיות כאחד עוקבים אחרי 2021 עד יולי. ככלל, נראה שהפעילות הפלילית עמידה יותר מול ירידות המחירים: ההיקפים הבלתי חוקיים יורדים רק ב-15% משנה לשנה, בהשוואה ל-36% בהיקפים לגיטימיים. עם זאת, הנתונים המצטברים אינם מספרים את כל הסיפור. אם נחפור בצורות ספציפיות של פשע מבוסס מטבעות קריפטוגרפיים, נגלה שחלקן גדלו למעשה בשנת 2022, בעוד שאחרות ירדו יותר מהשוק הכולל. להלן, נסתכל על דוגמאות של שניהם, ונספק כמה מחשבות על הסיבה שהם הגיבו כמו שהם צריכים לתנאי השוק.
 
מאז ינואר 2022, הכנסות ההונאה ירדו פחות או יותר בהתאם לתמחור הביטקוין. וכפי שאנו רואים בתרשים למטה, לא מדובר רק בירידה בהכנסות מתרמיות - המספר המצטבר של העברות בודדות להונאות עד כה בשנת 2022 הוא הנמוך ביותר שהיה בארבע השנים האחרונות.
המספרים הללו מצביעים על כך שפחות אנשים מאי פעם נופלים להונאות מטבעות קריפטוגרפיים. אחת הסיבות לכך יכולה להיות שעם ירידת מחירי הנכסים, הונאות מטבעות קריפטוגרפיים - שמציגות את עצמן בדרך כלל כהזדמנויות השקעה קריפטו פסיביות עם תשואות מובטחות עצומות - פחות מפתות קורבנות פוטנציאליים. אנו גם משערים שמשתמשים חדשים וחסרי ניסיון שיש להם סיכוי גבוה יותר ליפול להונאות נפוצים פחות בשוק עכשיו כשהמחירים יורדים, לעומת כשהמחירים עולים והם נמשכים בהייפ והבטחה להחזרות מהירות.
חשוב גם לזכור שההכנסות מהונאות מונעות לרוב על ידי חריגים גדולים, כמו PlusToken, שהניבה יותר מ-2 מיליארד דולר מקורבנות ב-2019, או Finiko, שהכניסה למעלה מ-1.5 מיליארד דולר ב-2021. עד כה, ב-2022, לא זוהו עד כה הונאות. מתקרבים לרמה של אחד מהם.
ההונאה הגדולה ביותר של 2022 עד כה גרמה למטבעות קריפטוגרפיים בשווי של 273 מיליון דולר, רק 24% מההכנסות של פיניקו עד סוף יולי 2021. עם זאת, יש לכך צד הפוך: מכיוון שסך ההכנסות מהונאות בשנה נתונה מונעים לעתים קרובות על ידי תרמית ענקית אחת או שתיים, יתכן שחורג עשוי להופיע או להיות מזוהה לפני סוף השנה ולהפוך את המגמה של ירידה בהכנסות מהונאות שאנו רואים כעת.
גם ההכנסות בשוק ה-Darknet ירדו משמעותית בשנת 2022, וכרגע הם נמוכים ב-43% מהמצב בו היו עד יולי 2021. בניגוד להונאות, עם זאת, זה לא היה המקרה במשך כל השנה - ההכנסות משוק ה-Darknet ב-2022 היו במעקב מעל 2021 עד אפריל, אז קצב העלייה שלו ירד מצוק. זה כמעט בוודאות בגלל ההשבתה והסנקציה של הידרה מרקטפלייס ב-5 באפריל, שבמשך שנים היה שוק ה-Darknet השולט, שפעל כמרכז לא רק למכירת סמים, אלא גם למכירת כלי פריצה, נתונים גנובים ושירותי הלבנת הון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה