קריפטו

"תנו לנו לשלם מסים בישראל": הקריאה החריגה של חברות הקריפטו

ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3 בבקשה חריגה מהמדינה: "תנו לנו לשלם מיסים בישראל"
מערכת ice | 
מהפכה בתשלומי הקריפטו (צילום shutterstock, Magma Images)
במסגרת דיון ועדת המדע והטכנולוגיה היום (שני) בכנסת, שעסקה בהשפעת המלחמה על ענף הייטק עלתה בקשה חריגה מניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקציין והווב3, שביקש מחברי ועדת הכנסת לפעול למען תשלום מיסים של חברות הקריפטו הישראליות בארץ. 
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו, בלוקצ'יין וה- web3 אמר: "במקרה שלנו אנחנו לא מבקשים מהמדינה כסף. להיפך, אחת מהבעיות היא שה אנחנו רואים שהיום חברות מהתחום הזה לא יכולות לשלם מיסים. בנקים בישראל לא מאפשרים להעביר כספי השקעות לבנקים  ורשות המסים, למרות שהיא כבר פתחה את האפשרות לייצר דרך להעביר את כספי מסים ליחידים דרך בנקים זרים, עדיין לא פתחה את זה לחברות".
 
עוד הוא אמר: "כך שנכון לכרגע חברות שרוצות לשלם מס הכנסה ניכויים וביטוח לאומי, לא יכולים לשלם את המיסים. המצב הזה דוחף חברות החוצה מישראל. אנחנו מדברים על 174 חברות, 3,800 עובדים, 3.85 מיליארד דולר בגיוסים. דבר נוסף, הסייקל בענף הקריפטו בלוקציי'ן והווב3 הוא של 4 שנים. אם אנחנו לא נטפל בבעיה הזאת כעת, אנחנו נחמיץ את הרכבת ל-4 שנים. קודם כל, צריך לאפשר לחברות לשלם מסים דרך בנקים זרים". 
כמו כן הסביר: "דבר שני, גם על שולחנו של בנק ישראל נמצאת הצעה לעשות שולחן עגול, יחד עם הבנקים הגדולים, כדי לפתור את בעיות הכנסת הכספים שמקורם בקריפטו לישראל.  דבר נוסף, אפליה של משקיעים זרים- מתברר שאם אלה משקיעים בחברות ישראליות, יכול להיות שיהיה להם כפל מס, אבל אם אתם משקיעים בחברות זרות, אין סיכוי בעולם שיהיה לכם כפל מס. לכן היום בתחום שלנו, ברגע שמשקיע מגיע, בעצם התמרוץ שלו זה להשקיע בחברות זרות, או ליתר דיוק להוציא צוותים ישראלים שעובדים על חברות, שעובדים על ביצוע של פרויקטים כאן בישראל, ולהוציא אותם לחו"ל".
לסיום טען: "ודבר אחרון, הטבה שיש בכל ההייטק על אופציות של זה 25 אחוז מס, בתחום שלנו עובדים ישלמו על אופציות 50 אחוז מס. אני חושב שצריך לבצע כאן פעולה פרו אקטיבית שבדיי-וואן תוכל להכניס כספים למדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה