קריפטו

ביטקוין בשווי 8.1 מיליארד דולר: זו החברה ששברה את שיא כל הזמנים

החברה הציבורית מיקרוסטרטג'י רכשה בינואר 850 מטבעות נוספים, מה שהביא את סך אחזקותיה ל-190 אלף. התמחותה היא בינה עסקית, שירותים טכנולוגיים, מוצרי מובייל ושירותי ענן. מייקל סיילור, ששימש בעבר כמנכ"ל החברה וכיום משמש כיו"ר, ידוע כמעריץ מושבע של המטבע המוביל את השוק
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy) היא החברה הציבורית המחזיקה בכמות הגדולה ביותר של ביטקוין בשווי 8.1 מיליארד דולר. אמש (רביעי) דווח כי היא רכשה בינואר 850 מטבעות נוספים, מה שהביא את סך אחזקותיה ל-190 אלף מטבעות. מיקרוסטרטג'י היא חברת בינה עסקית (BI) אמריקנית, המספקת שירותים טכנולוגיים, מוצרי מובייל ושירותי ענן.
בשיחת משקיעים של הרבעון הרביעי של 2023, אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, אנדרו קאנג, כי החברה רכשה במהלך השנה כ-56,650 מטבעות ביטקוין במחיר ממוצע של 33,580 דולר, המסתכמים ב-1.9 מיליארד דולר. מייקל סיילור, ששימש בעבר כמנכ"ל החברה וכיום משמש כיו"ר, ידוע כמעריץ מושבע של ביטקוין וכמי שמקדם השקעה קבועה בביטקוין. לדבריו, "בשונה מ-15 השנים האחרונות, 15 השנים הבאות יהיו תקופת צמיחה מוסדית מוסדרת ומוגברת עבור הביטקוין".
 
בדצמבר 2020, הפכה מיקרוסטרטג'י לחברה הציבורית הנסחרת הראשונה שרכשה ביטקוין לצורך הקצאת הון. ומאז, מחיר המניה של החברה נסק ביותר מ-300%. גישת מנהלי החברה בכלל ושל סיילור בפרט היא לקיחת הלוואות בריבית נמוכה וניתוב הכנסות לטובת רכישת ביטקוין, בציפייה שלאורך זמן ערכו של הדולר ימשיך להיחלש וערכו של הביטקוין ימשיך להתחזק במונחים דולרים.
 
סיילור הוסיף שרגע הגעת קרנות הסל של ביטקוין, תרמו למיצובו, כאמצעי לשמירה על ערך שהוא גם בר החלפה, דבר שלדעתו מחליש את הביקורות הרבות שיש כלפי ביטקוין על כך שהוא לא מטבע, ולא יכול לשמש ככסף "אמיתי", זאת מאחר וקרן סל היא המכשיר הפיננסי המפוקח ביותר כיום, ואישור קרנות הסל של ביטקוין מגבירות את האמון בו באופן משמעותי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה