תרבות ופנאי

השרה מירי רגב נגד קורין גמליאל: "תאונות דרכים אינן עניין בידורי"

הזמרת קורין גמליאל כובשת את הטיקטוק עם שיר חדש, אך קידמה אותו היום עם סרטון של תאונת דרכים בדומה לנסרין קדרי. כעת היא חוטפת משרת התחבורה מירי רגב, הרשות הלאומית לביטחון בדרכים ועמותת "אור ירוק": זו הסערה החדשה בבידור הישראלי
צוף צימרינג | 
קורין גמליאל (צילום אינסטגרם @korin_gamliel)
קורין גמליאל בת ה-21 מקריית עקרון, פרצה לחיינו ברשתות החברתיות והגיעה בעונה האחרונה עד לתוכנית המוזיקה "הכוכב הבא לאירוויזיון", הצליחה לכבוש את שופטי התחרות שנותרו חסרי מילים מהסיפור הרומנטי שנשבר לרסיסים עם בן זוגה אפיק טרי הי"ד שנרצח בעזה.
היום (חמישי) הוציאה גמליאל סרטון טיקטוק חדש על מנת לקדם את שירה החדש בו היא שרה: "אם אתה בא אליי תיסע לאט, אני מחכה לך שאתה תגיע" ונראה כאילו עברה תאונת דרכים. הסרטון יצא בהשראת הזמרת נסרין קדרי שפרסמה סרטון דומה עליו חטפה מעמותת "אור ירוק"; צפו בסרטון של הזמרת קורין גמליאל.
 
@koringamliel תיסע לאטטטטט🤣🤣 #foryou #foryoupage ♬ original sound - קורין גמליאל

הסרטון הזה של הזמרת קורין גמליאל, הגיע עד לפתחה של שרת התחבורה מירי רגב שהחליטה לשים סוף לנושא ולהגיב לראשונה ב-ice בעניין, תחת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "תאונות דרכים אינן עניין בידורי אלא מציאות כואבת שכולנו מחויבים להיאבק בה".
התגובה שלה, הגיעה לאחר התגובה שנמסרה ל-ice מעמותת "אור ירוק" בעניין בה תקפו את הזמרת קורין גמליאל: "אין לזה מקום, זה זלזול בחיי אדם. קורין גמליאל היא זמרת מפורסמת ובני נוער רבים צורכים את התכנים שהיא מעלה - יש לה אחריות. אלו מסרים גרועים מאוד של בטיחות בדרכים לילדים ונוער. לזמרת ברשת יש כח אדיר ועוקבים רבים שמחקים אותה ובמקום להשפיע לחיוב - היא משפיעה לשלילה והכל כדי לגרוף עוד קצת לייקים וצפיות".
בעמותה האשימו את שרת התחבורה מירי רגב במצב: "שרת התחבורה עצמה לא משקיעה משאבים כדי לצמצם את תאונות הדרכים. אנחנו בשנה קשה מאוד מזה שני עשורים, וצריך לחזק את הבטיחות בדרכים ולא להחליש ולפגוע בחיי אדם".
עוד הדגישו מטעם העמותה את הצורך שיש לקורין גמליאל ונסרין קדרי כאמניות מובילות במוזיקה, להציג אחריות בכביש לקהל המעריצים.ות שלהן: "הסרטונים האלה משדרים מסר המזלזל בחיי אדם, שהכביש זה משחק שאפשר לצאת ולצלם סרטון טיקטוק כדי לקדם שיר חדש, כאילו שאדם שעובר תאונה זה דבר 'מצחיק'".
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הגיב מטעמה של מירי רגב ל-ice: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פועל בנחישות לצמצום תאונות הדרכים באמצעות שדרוג תשתיות, טיפול במוקדי סיכון והשקעה של מאות מיליוני שקלים בפרויקטים של בטיחות לאומיים ועירוניים. לצד ההשקעה בתשתיות, המשרד והרלב"ד מקדמים חינוך והסברה לשינוי תרבות הנהיגה בישראל ופועלים בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות ומשרדי הממשלה הרלוונטיים כדי להציל חיים ולשפר את הבטיחות בדרכים.
"תאונות הדרכים הן מכת מדינה, הנובעות בין היתר מהיעדר אכיפה מספקת, ענישה מקלה וחוסר הרתעה. סמכויות האכיפה מצויות בידי משטרת ישראל, ואילו הענישה נתונה למערכת בתי המשפט. הטענה על השרה רגב ומשרד התחבורה משוללת כל יסוד שכן כבישים ונושאים שלא טופלו עשרות שנים, קודמו על ידי השרה רגב.
"טיפול בכבישים אדומים, הוספת מפרדות בטיחות, תאורה, הרחבת נתיבים והקמת שבילי אופניים והולכי רגל. בין המיזמים הבולטים:
"כביש 90 - השקעה של כ-700 מיליון שקלים לשדרוג מקטעים מסוכנים, כולל הוספת מפרדות בטיחות ותאורה לאורך הכביש. כביש 6 דרום (להבים - שוקת) - הרחבת נתיבים, הוספת מעקות בטיחות ושיפור צמתים, בהשקעה של כ-800 מיליון שקלים. כביש 40 (באר שבע - מצפה רמון), כ-500 מיליון שקלים לשדרוג הכביש, כולל הרחבה, תאורה והוספת נתיבי עקיפה. 
"כביש 75 (נצרת - יוקנעם) -  הושקעו כ-450 מיליון שקלים לשדרוג הציר, הוספת מפרדות ותשתיות חדשות לשיפור הבטיחות. כביש 65 (ואדי ערה) - השקעה של 600 מיליון שקלים לשיפור מקטעים בעייתיים, כולל הקמת מחלפים והפרדות מפלסיות. כביש 4 (אזור המרכז והדרום) - כ-400 מיליון שקלים לשדרוג צמתים מרכזיים, הוספת מפרדות בטיחות ושדרוג תשתיות תאורה. 
"כביש 444 (טייבה - קלנסווה) - הושקעו 300 מיליון שקלים לשיפור תשתיות בטיחות בחברה הערבית, כולל נתיבי אופניים ושבילי הולכי רגל. כביש 77 (טבריה - צומת גולני) - כ-350 מיליון שקלים להרחבה ושיפור תשתיות בטיחות. כביש הערבה - טיפול במוקדים מסוכנים לאורכו, כולל הרחבת קטעי דרך, תמרור ותאורה, בהשקעה של כ-450 מיליון שקלים. מחלף להבים - שיפור תשתיות בטיחות בהשקעה של 150 מיליון שקלים. כבישים חקלאיים בצפון ובדרום - 200 מיליון שקלים יועדו לשדרוג דרכים המשמשות בעיקר תושבים באזורים חקלאיים.
"לצד אלו ביצענו פרויקטים עירוניים ביניהם תוכנית 'עיר בטוחה' בהשקעה של כ-300 מיליון שקלים לשיפור התשתיות והאכיפה ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, כולל תמרור, מצלמות מהירות והרחבת מעגלי תנועה, וכן, הקמת שבילי אופניים בערים מרכזיות: כ-200 מיליון שקלים הושקעו בשבילים בתל אביב, ירושלים, באר שבע וחיפה, גשרים להולכי רגל בהשקעה של 180 מיליון שקלים בבניית גשרים בסמוך למוסדות חינוך, תחנות רכבת וצירי תנועה מרכזיים, כמו באזור ראשון לציון ורעננה.
"פרויקט עיר בטוחה: תיושם ב-13 ערים ברחבי הארץ עד סוף שנת 2025. החל משנת 2023 פועלת הרלב"ד לקדם את תכנית עיר בטוחה, שאושרה על ידי השרה רגב, משרד האוצר ויו"ר הרלב"ד.
לסיכום שרת התחבורה מירי רגב תחת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מסרה: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחויב להמשך המאבק בקטל בכבישים, לשיתוף פעולה בין-משרדי ולהצלת חיי אדם, ומצפה כי שיתוף הפעולה עם משרד האוצר, משרד לביטחון לאומי ויתר הגופים יאפשר ליישם את התכנית הלאומית בהקדם האפשרי".
גם בגוף הממשלתי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הגיבו לראשונה ב-ice וגינו את הסרטון של קורין גמליאל: "תאונות דרכים הן לא עלילה – הן מציאות קשה שגובה חיי אדם מדי יום. כל שימוש בדימוי של תאונה צריך להזכיר לנו את האחריות הכבדה שיש לכל אחד ואחת מאיתנו על הכביש".
עוד הדגישו את הכוח של קורין גמליאל כזמרת מובילה: "בכוחם של אנשי ציבור, יוצרים ומשפיענים להעביר מסר מציל חיים: לשנות את תרבות הנהיגה, לנסוע באחריות ולשמור זה על זה. האחריות בידיים שלנו - כדי שכולנו נגיע הביתה בשלום".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה