תרבות ופנאי

שוברי שיאים: הסרטים האלו הרוויחו בסופ"ש 30.5 מיליון דולר

תיקו בצמרת ההכנסות בקופות בסוף השבוע האחרון - "אהבה בשחקים: מאבריק" ממשיך לרשום שיאים, וכעת הצטרף והשתווה אליו הסרט הביוגרפי "אלביס פרסלי" של של באז לורמן
מערכת ice |  1
אלביס פרסלי (צילום ויקיפדיה)
הסרט הביוגרפי "אלביס פרסלי" של הבמאי באז לורמן הרעיד את בתי הקולנוע עם מכירות של 30.5 מיליון דולר במכירות כרטיסים בסוף השבוע, אבל, באופן נדיר למדי בקופות, יש תיקו בצמרת: "אלביס" סיים בתיקו דו-ראשי עם "אהבה בשחקים: מאבריק" בצמרת הסרטים המרוויחים של סוף השבוע בבתי הקולנוע, עם 30.5 מיליון דולר כ"א. הסרט בכיכובו של טום קרוז ממשיך להיות להיט מושך קהל מאז יצא לאקרנים לפני כחמישה שבועות.
 
הנתונים הסופיים יתקבלו ביום שני, לאחר שהרווחים של יום ראשון יוצגו בטבלה, ואז נדע איזה סרט בסופו של דבר זכה בסוף השבוע. אולפנים לרוב יכולים לחזות מכירות בימי ראשון בהתבסס על עסקים שישי ושבת, אם כי המספרים משתנים לעתים בכמה מאות אלפי דולרים.
אבל לעת עתה, הזוג הבלתי סביר של "אלביס" ו"מאבריק" נעול בשוויון. העובדה שזה היה כל כך קרוב בכלל נבעה הן מפתיחה טובה מהצפוי עבור "אלביס" והן מהמשך מכירות חזקות להפליא עבור "אהבה בשחקים". סרט ההמשך של "Top Gun" הגיע כבר למיליארד דולר בקופות ברחבי העולם.
"אלביס", בכיכובו של אוסטין באטלר בתור פרסלי, הגיע לסוף השבוע עם ציפיות של קרוב יותר ל-25 מיליון דולר. בין ביוגרפיות המוזיקה האחרונות, סופ"ש ההשקה של 30.5 מיליון דולר מציבה את המלך לפני הקצב של אלטון ג'ון ("רוקטמן" הושק עם 25.7 מיליון דולר ב-2019) אם כי לא באותה מעמד כמו פרדי מרקורי ("רפסודיה בוהמית" נפתח עם 51.1 מיליון דולר ב-2018).
"אני פחות מודאג ממי מספר אחת ומי מספר שתיים, ואני מודאג יותר מכך שהגענו למספר הגדול הזה בהתחשב בכך שהקהל הזה היה האיטי ביותר לחזור לבתי הקולנוע", אמר ג'ף גולדשטיין, ראש ההפצה של וורנר.
נתון מעניין: כ-60% מהקהל של "אלביס" היה מעל גיל 35. הקהל המבוגר יותר היה מהמהססים לחזור לבתי הקולנוע מאז המגיפה, אבל זה משתנה - בין השאר, ציין גולדשטיין, בגלל "Top Gun" (אהבה בשחקים), שמושך את מעריצי סרט המקור מ-1986. "אלביס", שהפקתו עלתה כ-85 מיליון דולר, הונע על ידי ביקורות חזקות (78% טריות ב-Rotten Tomatoes), מפה לאוזן (A-CinemaScore) והקרנת בכורה נוצצת של פסטיבל קאן. כך נוספו להכנסות 20 מיליון דולר בחו"ל בסוף השבוע.
"אלביס" מדורג בתור הפתיחה השנייה הטובה ביותר של לורמן אחרי "גטסבי הגדול" משנת 2013 (50.1 מיליון דולר). לורמן היה על סף תחילת הייצור באוסטרליה כאשר, ברגע מוקדם בל יימחה במגיפה, הכוכב טום הנקס נבחן חיובי ל-COVID-19. 'אלביס' היה הצעה מסוכנת: המוזיקה מיושנת, הדמות אינה מוכרת ישירות, והשחקן הראשי לא מוכח על המסך הגדול", כתב דייוויד א. גרוס מ-Franchise Entertainment Research בניוזלטר. "אבל המבקרים והקהל מגיבים. זו המופע של באז לורמן, מוזיקה, ריקוד ומשיכה מינית מרהיבה - זה להיט".
 
בינתיים, "אהבה בשחקים" כאמור ממשיך להמריא. הסרט של Paramount הפך לסרט הראשון של 2022 שהגיע למיליארד דולר במכירות כרטיסים ברחבי העולם, והראשון אי-פעם בכיכובו של טום קרוז שעשה זאת.
הצמד של "אלביס"/"טופ גאן" - יחד עם מהדורת האימה החדשה של בלומהאוס "הטלפון השחור" וההכנסות הגדולות ב"עולם היורה: דומיניון" ו"שנת האור" של פיקסאר - הפכו את סוף השבוע לאחד מהתחרותיים והעמוסים ביותר בבתי קולנוע בעידן המגיפה.
לאחר שבועיים במקום הראשון, "עולם היורה: דומיניון" של יוניברסל הכניס 26.4 מיליון דולר, והחליק למקום השלישי. כעת הוא עבר 300 מיליון דולר בארץ, וגרף 746.7 מיליון דולר ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טום קרוז משחק בסרט לא טום הנקס
    למה ככה? 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה נסגר אתכם?
    סגור