תרבות ופנאי

מוני מושונוב חושף: זה היה התקף החרדה הראשון בחיי

מוני מושונוב פותח את הלב ונזכר בימים שבהם לא היתה תרבות מינית תקינה, "גברים התנהגו אז כבהמות, והנשים קיבלו את זה באהבה הרבה פעמים"
מערכת ice | 
מוני מושונוב (צילום פלאש90)
גם בגיל 71 מוני מושונוב לא נח, ולצד עונה נוספת של "זהו זה", שהאיחוד ההיסטורי שלה הפך לסדרה קבועה בכאן 11, מושונוב מככב בסרטים, הצגות וערבי תרבות, וזה עוד ש"היהודים באים" נמצאת בהפסקה.
בריאיון לנירית אנדרמן בעיתון הארץ, שוחח השחקן הוותיק בפתיחות על הקריירה, הסרט החדש שהוא משחק בו - "כל מה שאני יכולה", העוסק בתיק משפטי על עבירות מין - וגם על הזמנים והתרבות שהשתנו, ועל חוויה פסיכולוגית אחת.
 
מושונוב דיבר על כך שמתבגרים, חוזרים לספר אותם סיפורים כמה פעמים, כאשר אחד מהסיפורים שהוא מספר שוב ושוב הוא על התקף חרדה שחווה על בימת התיאטרון. "התקף החרדה הראשון שחוויתי בחיים. אתה לא יודע בכלל שיש דבר כזה, אתה חושב שזה משהו אחר, בעיה רפואית לגמרי אחרת. ואני גיליתי את זה על הבמה, זה קרה לי לפני הרבה שנים, ובזכות הטיפול שהייתי בו הבנתי משהו על פסיכולוגיה. הייתי אז בטיפול סתם כי רציתי לשפר את חיי, וניסיתי להבין למה החרדתיות מתקיפה אותי דווקא שם, תמיד פחות או יותר באותו הרגע."
 
מושונוב חושף, "היתה שם בהצגה דמות של זקן שחור, אסור לומר כושי – בכל מקרה, אמרתי לפסיכולוג שזה מתחיל תמיד כשאני אומר את המשפט 'זה הוא, זה הוא', על איזה עורך דין שרוצה לזרוק אותי מהבניין שאני גר בו. אז הוא שואל אותי איזה עורך דין אני מכיר, בכלל בחיים, ומאותו רגע לא הייתי צריך יותר הסברים, היה ברור לי למה זה קורה דווקא שם."
 
עוד דביר גם על השינוי ביחס להטרדות מיניות, מה שלדבריו בעבר לא סווג כ'הטרדה'. "היו אז נורמות אחרות. גם לעשן סיגריה על הבמה היה מותר, ולצחוק על דברים שהיום כבר אסור. אבל זהו, הסיפור הזה נגמר. הנשים נאבקות על מעמדן, ואנחנו כחברה צריכים להירתם למאבק הזה. וזה נכון, גברים באמת התנהגו אז כבהמות. והנשים הרשו לעצמן שגברים יתנהגו כלפיהן ככה. זה השתלב ביחד".
מה זאת אומרת הרשו לעצמן? שאלה המראיינת, ומושונוב ענה כי הן "קיבלו את מה שהגברים עשו. ראיתי מקרים שבחורות קיבלו את זה באהבה. גם כשלא היו צריכות, גם כשהן לא היו פקידות של הגברים האלה, ולא היו ביניהם יחסי עובד מעביד". עוד הוא הוסיף, "לא היה אז המושג הזה, 'הטרדות', אבל הן שיחקו את המשחק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה