תרבות ופנאי

חנן בן-ארי זוכה לתמיכה מרב בכיר: "אסור להגביל יצירה"

הרב אורי שרקי מסתייג מהביקורת במגזר הדתי על חנן בן ארי, וקורא לחזק את עצמאות היצירה האמנותית. "צריכים להבין מאיפה כל הדברים האלה נובעים, הם נובעים מזה שהקב"ה שם אותנו בעולם מורכב"
מערכת ice |  5
חנן בן ארי (צילום יוסי אלוני פלאש90)
הקליפ האחרון של חנן בן ארי אולי ייראה טריוויאלי בעיניים חילוניות, אך במגזר הדתי הוא עורר פולמוס רחב, וגרר גם מתקפות כלפי הזמר הדתי, שהציג נשים רוקדות לצלילי השיר החדש שלו "אלא בי".
כעת, בן-ארי זוכה לתמיכה מרב משפיע מאוד בציונות הדתית, הרב אורי שרקי. ראשית, יצא הרב שרקי נגד מי שמבקש להגביל את יצירתו של בן-ארי. "אינני יכול להגביל את החירות של היצירה כי ברגע שאני עושה את זה אני הרגתי את היצירה" אמר הרב שרקי בריאיון לגילי כהן בערוץ האקטואליה TOV. 
 
הרב שרקי ציטט מדבריו של הרב קוק והסביר, "אנחנו בציפייה להתפתחותה של תרבות עצמית, משהו שינבע ממעמקי הנשמה שלנו ובוודאי שהוא גם יבטא את הלבטים של הנפש...אני לא יכול להגיד לאומן כיצד ליצור. אדרבה, מתוך החירות הפנימית של נשמתו הדברים מופיעים". בהמשך שיבח את הכנות והתעוזה של חנן בן-ארי ואמר כי "היא מבטאת את עומק נשמת הדור."
 
בהמשך פנה הרב שרקי לעמיתיו הרבנים באמירה מפתיעה, "אם אנחנו לא קשובים להיגדים האלה, להגיגים האלה, אנחנו חסרים משהו בהבנת הדור ובוודאי שהדור גם לא ישמע לנו. אז אני חושב שכולנו צריכים להיות שמחים על זה שהיצירה מתחילה לפרוץ את הגבולות, לא משום שיש יצר של הרס, אלא אדרבה, בגלל שיש יצר של בניין."
לסיום, אמר הרב שהוא לא מצדיק את הקליפ המדובר, אך טוען שצריך לדון במורכבות העניין. "מובן מאליו שאנחנו לא נצדיק כל פגיעה בהלכות צניעות, או בכל ההלכות האחרות, אנחנו רק צריכים להבין מאיפה כל הדברים האלה נובעים, הם נובעים מזה שהקב"ה שם אותנו בעולם מורכב".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    *ביקורת* ביקורת* ביקורת- המשך...
    שם ללא שם 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די לראש בקיר! בסדר, אישה רוקדת זה לא מה שאתם רגילים, מאמינים, מסכימים... אבל ראיתם אותן רוקדות, אתם רואים שאין כאן שום פרובקטיביות, אז תכילו!! תראו את המכלול לא את הנקודתיות עליה אתם רגילים להסתכל.. תראו את הדור הזה ש'רוקד לאט עם אלוהים', את כל המפעל הזה של חנן שמבטא את מה שעובר על הדור הזה.. ותשאלו את עצמכם, שווה לנו להפנות עורף על דבר כזה?? שווה לעצום עיניים ולא להכיל? זה בדיוק מה שמרחיק את הילדים שלכם, גורם ההפך מכל מה שאתם רוצים שיקרה "אין אבא אין אמא רק אני" כל עוד זה בטעם טוב, גם אם אתם לא מאמינים בזה... תכילו, תראו את המכלול... זה שווה את זה!!! זה יעשה את העבודה הרבה יותר טוב מאשר להרחיק להרחיק להרחיק. זה דור אחר... תתקדמו!! השבוע הייתי בבאר שבע בחנות, עמדה לידי בחורה צעירה ערביה בדואית עם חיג'אב (יפיפיה ??) וזימזמה את השיר של חנן שהתנגן ברקע "ואז אני אהיה כמו שמש לעולם אהיה כמו ציפור נודדת במרחב" (היא ידעה את כל מילות השיר) הסתכלתי עליה, פניתי אליה ואמרתי לה שאני בשוק שהיא שרה את השיר הזה.. היא אמרה לי שהיא מתה על השירים 'שלו' ובתקופת המבחנים באוניברסיטה היא שמעה אותם
    סגור
  • 4.
    *ביקורת* ביקורת* ביקורת
    שם ללא שם 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביקורת ביקורת ביקורת! הביקורת על חנן היא ההשתקפות לחינוך של הציבור ממנו הוא בא (ושאני באתי), אהבה שתלויה בדבר! נאהב אותך, נקבל אותך, אנחנו פתוחים לשמוע את הקושי שלך, ההתלבטויות וסימני השאלה.. עד ש- עד שזה מגיע לחיצוניות!!! שם כבר הקבלה, ההכלה, האהבה לא קיימים! עד אורך השרוול, עד גודל הכיפה, עד אורך החצאית.. חברים, מה אהבתם ככ בשירים של חנן?? אותנטיות! את זה שהוא חשוף! צב ללא בבית... ! שהוא ברח ממך עד אלי, שהוא לכוד כארי בסוגר.. התאהבתם! זה הסוד שלו! הזדהתם איתו הכלתם אותו. אבל בשניה אחת! אחת! של חיצוניות אותנטית, כשהוא משמיע בן אדם *ובת אדם* שזועקים שהכל תלוי בי! שזועקים *בגוף* שאין מי שיציל אותי ושזקוק לרחמים, אתם שוב כמו תמיד מפנים עורף! כי החיצוני מנצח!!! תנועה של גוף אישה, על אף שהיא צנועה, לא פרובקטיבית רק אותנטית . זהו, זה כבר לא משנה, זה מעבר לגבולות המשחק והיא בחוץ!! יש לכם שכל!! תפעילו אותו!! די לראש בקיר! בסדר, אישה רוקדת זה לא מה שאתם רגילים, מאמינים, מסכימים... אבל ראיתם אותן רוקדות, אתם רואים שאין כאן שום פרובקטיביות, אז תכילו!! תראו את המכלול לא את הנקודתיות על
    סגור
  • 3.
    נו באמת
    רפאלה 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי איכפת מהמשועמם הזה?
    סגור
  • 2.
    תגובה
    מוטי בוהדנה 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרב לא אומר ציניות לבקש חצי מילון ש"ח לשעה שבת שלום
    סגור
  • 1.
    הרב שרקי אחד הרבנים הכי רלבנטיים בעיניי. אשרינו (ל"ת)
    בנימין 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור