דיגיטל וטק

"נשים בהייטק מבקשות שכר נמוך בכ-9% לעומת גברים"

מתוך סך איושי המשרות השנתי של חברת GotFriends בשנים 2022 ו-2023 עולה כי 18% נשים מוצאות את עבודתן דרך החברה, לעומת 82% גברים. גברים שמצאו עבודה מרוויחים 2,000 שקל בממוצע יותר מנשים. המנכ"לית שירי וקס: "נשים צריכות לעשות שיעורי בית, להיכנס לטבלאות שכר ולבקש את מה שמגיע להן"
מערכת ice |  2
צילום shutterstock
לקראת חודש האישה הבינלאומי, GotFriends (גוטפרנדס) חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל, מספקת הבוקר (ראשון) נתונים מעניינים לגבי מצב הנשים בעולם ההייטק בישראל. מתוך סך איושי המשרות השנתי של חברת GotFriends בשנים 2022-2023 עולה כי 18% נשים מוצאות את עבודתן דרך החברה, לעומת 82% גברים.
 
התפקידים המאוישים ביותר על ידי נשים בהייטק בישראל לפי נתוני גוטפרנדס הם: מנהלות מוצר, נשות QA, תוכניתניות Java, מהנדסות אלגוריתמים, תוכניתניות Python ותוכניתניות Frontend. מהתפלגות נשים לפי תפקידים בעולם ההייטק הישראלי בהתאם לנתוני ההשמות בחברת גוטפרנדס עולה כי בתפקיד Data Analyst בשנים 2022-2023 האחרונות מצאו עבודה 32% נשים, לעומת 68% גברים.
 
בשנים 2022-2023 שליש מהמועסקות שמצאו עבודה בתפקידי QA בהייטק בישראל הן נשים לעומת גברים בעלי אותו הניסיון. בתפקיד מנהלות מוצר בשנת 2023 נרשם צמצום פער מגדרי, כך שנשים מאיישות 45% מהתפקידים לעומת 55% גברים, לעומת שנת 2022 שבה הנתון עמד על 30% נשים לעומת 70% גברים.

שירי וקס (צילום: עדו לביא)
 
ומה לגבי השכר? גברים שמצאו עבודה דרך גוטפרנדס מרוויחים 2,000 שקל בממוצע יותר מנשים. הנתון הזה חוצה מקצועות בפיתוח, בדיקות, ניהול מוצר, מחקר ועוד. הפער קטן כשהוותק הוא נמוך וגדל ככל שצוברים יותר ניסיון ועוברים לתפקידי סניור ותפקידים ניהוליים.
 
שירי וקס, מנכ"לית חברת GotFriends, מסבירה: "אחת הסיבות לפערים הללו היא שהנשים בהייטק הישראלי מבקשות שכר נמוך בממוצע של 8%-10% לעומת גברים, נתון גורף לכל התפקידים בעולמות ההייטק. מדובר בבעיה רחבה שמשותפת לנשים בתחומים השונים ולא רק בהייטק. על מנת להימנע מפערים שכאלה, נשים צריכות לעשות שיעורי בית לפני כן, להיכנס לטבלאות שכר ולהגיע עם ציפיית שכר מדויקת ולבקש את מה שמגיע להן. אנו בחברת גוטפרנדס מפרסמים טבלאות שכר שמתעדכנות כל הזמן ומבוססות על נתונים מהימנים. כמו כן, המגייסות בחברה שלנו, שמלוות מועמדים ומועמדות בשלבי המשא ומתן, יכולות לסייע למועמדות ולדייק את ציפיות השכר שלהן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סוף סוף מישהו שקורא לילד בשמו
    סוף סוף 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שמענו על פערי השכר וכמה שזה אשמת המנהלים הגברים השוביניסטים? סוף סוף מישהו מצביע על האחראי האמיתי
    סגור
  • 1.
    אז לא הגברים אחראיים לםערי השכר מסתבר.. (ל"ת)
    התוהה 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור