דיגיטל וטק

הקרן להגנת הסביבה במהלך ענק: הפיתוח שיאט את משבר הזיהום הסביבתי

EDF, חברת הבת של הקרן להגנת הסביבה פיתחה את MethaneSAT שתכמת את סך פליטות המתאן ותסייע ללוויינים אחרים שלא יכולים לעשות זאת. נשיא ה-EDF, פרד קרופ: "צמצום זיהום המתאן היא הדרך המהירה ביותר להאט את קצב ההתחממות"
מערכת ice | 
MethaneSAT (צילום יח"צ)
MethaneSAT, שפותח על ידי חברת בת של הקרן להגנת הסביבה (EDF), מוסד ללא כוונת רווח, תראה ותכמת את סך פליטות המתאן על פני אזורים רחבים, בעוד לוויינים אחרים אינם יכולים ולזהות פולטים גדולים במקומות שהם לא מחפשים.
נתונים מ- MethaneSAT, יאפשרו לחברות וגם לרגולטורים לעקוב אחר פליטות ולהעניק לבעלי עניין – אזרחים, ממשלות ומשקיעים – גישה חופשית לנתונים, כמעט בזמן אמת, ואת היכולת חסרת התקדים להשוות את התוצאות מול יעדים והתחייבויות של פליטה.
נשיא ה-EDF, פרד קרופ, התייחס לנושא והסביר: "צמצום זיהום המתאן מפעולות דלק מאובנים, חקלאות ומגזרים אחרים היא הדרך המהירה ביותר להאט את קצב ההתחממות, בעודנו ממשיכים לשחרר את מערכות האנרגיה שלנו". קרופ ציין כי כדי לבצע את המהלך המדובר נתונים מקיפים על זיהום בקנה מידה עולמי נדרשים להיות מעורבים.
 על פי חברת הבת של הקרן להגנת הסביבה, בעודו מקיף את כדור הארץ 15 פעמים ביום, MethaneSAT ימדוד שינויים בריכוזי מתאן קטנים כמו שלושה חלקים למיליארד. רגישות גבוהה, יחד עם רזולוציה גבוהה ושדה ראייה רחב, יאפשרו ל- MethaneSAT לראות את תמונת הפליטות השלמה.
כזכור, נשיא ה-EDF הכריז על MethaneSAT בהרצאה בשנת 2018 כחלק מהפרויקט הנועז שלTED . EDF היא מובילה עולמית במדע ופתרונות מתאן כבר למעלה מעשור, והיא העלתה את הבעיה על סדר היום על ידי ארגון סדרה חלוצית של 16 מחקרים עצמאיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה