משפט

איכות הסביבה תחכה: זה החוק שלא ייאכף בימי המלחמה

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי בשל מחסור בעובדים בנקודות מכירת מזון ושתייה בכל רחבי הארץ, צמצום כוח האדם וקשיים לוגיסטיים, ובעקבות פניית איגוד לשכת המסחר -  הוא לא יאכוף את נושא החזרת הפיקדון בימים מורכבים ומאתגרים אלו ועד 31 באוקטובר 2023
מערכת ice |  2
פיקדון על בקבוקים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
על רקע יומה התשיעי למלחמת "חרבות ברזל", המשרד להגנת הסביבה בראשותה של השרה עידית סילמן, הודיע היום (ראשון) כי בשל מחסור בעובדים בנקודות מכירת מזון ושתייה בכל רחבי הארץ, צמצום כוח האדם וקשיים לוגיסטיים, ובעקבות פניית איגוד לשכת המסחר - הוא לא יאכוף את נושא החזרת הפיקדון בימים מורכבים ומאתגרים אלו ועד 31 באוקטובר 2023. מומלץ ככל הניתן לשמור את מכלי המשקה ולקבל את הפיקדון תמורתם בסיום תקופת הלחימה.
המשרד הבהיר לרשתות השיווק כי עליהן לעשות את מרב המאמצים לקבל את הבקבוקים ולהחזיר את הפיקדון, גם בתקופה מורכבת זו. בסוף אוקטובר, יבצע המשרד להגנת הסביבה הערכת מצב בעניין זה. בנוסף לכך, המשרד נרתם לזירוז שרשרות אספקת מוצרים חיוניים ולא ינקוט למשך תקופת הלחימה והחירום פעולות אכיפה הנוגעות לחובת סימון מכלי מים מינרלים המיובאים מחו"ל (המהווים אחוז קטן מהשוק) להחזרת מכלי משקה עם פיקדון.
 
המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הוא ער לצורכי המשק ולקשיי המגזר העסקי בעת הזו של הלחימה והמצב המיוחד בעורף, הכוללות צמצום כוח אדם פעיל במשק. מפנייה של איגוד לשכות המסחר למשרד, עולה כי יש מחסור חמור בעובדים בנקודות מכירה, בפריקת סחורה, בטיפול בחוסרי מוצרים ועוד, המצב הנ"ל גורם קשיים הקשורים ליישום חוק הפיקדון בכלל הארץ ובדרום בפרט.
לפי חוק הפיקדון, כל בית עסק ששטחו שמעל  28 מ"ר ומוכר מכלי משקה מלאים מכל סוג חייב לקבל מכלי שתייה מהציבור הרחב ולהחזיר את דמי הפיקדון. את מכלי השתייה אוספות חברות איסוף המספקות שירות ליצרנים וליבואנים של המשקאות, ומשם הם נשלחים למיון ולמיחזור. המשרד ממליץ להימנע במקור ולא לרכוש בקבוקי שתייה, וככל הניתן, אם רכשתם - לשמור את הבקבוקים עד לסיום תקופת הלחימה והמצב המיוחד.
המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הוא נרתם בסוגיה נוספת, שתאפשר זירוז אספקת מים מינרלים למשק ותקל על המגזר העסקי בתקופת החירום. באחרונה התרחש גידול בביקוש למים מינרלים, ונוצרה מורכבות להספיק לעמוד בביקוש ולסמן את הבקבוקים המיובאים מחו"ל לפי דרישות חוק הפיקדון. מרבית המים בישראל הם בייצור מקומי, ומדובר בפלח קטן יחסית מהשוק.
לצורך זירוז שרשרות אספקת מוצרים חיוניים והקלה על המגזר העסקי בשל מצב החירום  השורר בעורף, המשרד החליט כי לא יינקטו פעולות אכיפה הנוגעות לחובת סימון מכלי מים מינרלים המיובאים מחו"ל להחזרת מכלי משקה עם פיקדון, למשך תקופת החירום.
בימים אלה נדרשות כמויות אדירות של מים גם לכוחות הביטחון וגורמים נוספים, ועל כן, התגייס המשרד להקל ולתת מענה לנושא. אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי וחינוך קהילה והממונה על חוק הפיקדון במשרד להגנת הסביבה, עדכן בכך את הגורמים הרלוונטיים – כל זאת כדי למנוע קשיי אספקה במים מינרליים בתקופת החירום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לכניין החטופים
    לי 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להסכים לפצל בחזרת השבויים בין האזרחים והחיילים. להחזיר אותם יחדיו ובאתו הזמן. יש אינטרס לארה"ב ולמדינות זרות, להחזיר את החטופים שלהם וזה לא יעשה טוב לחיילים שלנו , המצויים בשבי. כולם או אף אחד.
    סגור
  • 1.
    אז למה לא לבטל את הפיקדון
    יוסי 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גובים ממני פיקדון ואני לא יכול לקבל החזר שערוריה תבטלו את החוק בשלב זה !
    סגור