דיגיטל וטק

אילון מאסק חושף: האם פייסבוק מכרה את המידע שלנו לנטפליקס?

הרשת החברתית X הפכה לקרקע פריה להפצת תיאורית קונספירציה. הפעם הייתה זו הטענה שמטא אפשרה לנטפליקס גישה לקריאת ההודעות שלנו. מטא הכחישה, אילון מאסק הציף. האם מדובר באמת או מהלך של מאסק נגד אויבו צוקרברג? כל הפרטים
עידו מור | 
מארק צוקרברג ואילון מאסק (צילום shutterstock,unsplash)
הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר), הפכה לקרקע פוריה להפצת תאוריות קונספירציה ובימים האחרונים, היא הוצפה בקונספירציה ותיקה שטוענת שמטא, העניקה לנטפליקס לקבל גישה להודעות פרטיות של משתמשי פייסבוק. למרות שגורמים במטא הכחישו הדיווחים זכו לתפוצה רחבה כאשר בין המציפים של הקונספירציה, ניתן למנות גם את הבעלים, איש העסקים אילון מאסק, שידוע נמצא ביריבות מרה עם מנכ"ל מטא מארק צוקרברג. 
מקורה של השמועה הינה במסמכים משפטיים שהוגשו לבית המשפט במסגרת גילוי הראיות בתביעה ייצוגית על נהלי פרטיות נתונים בין קבוצת צרכנים לבין מטא. במסמך שפורסם בסופו של דבר ב-X, נכתב שבין נטפליקס ולפייסבוק הייתה "מערכת יחסים מיוחדת" וכי פייסבוק אפילו קיצצה בהוצאות על תכניים מקוריים עבור שירות הווידאו שלה, Facebook Watch, כדי לא להוות תחרות מול נטפליקס, שנכון להיום מהווה המפרסמת הגדולה ביותר בפייסבוק.
 
כמו כן, אחת הטענות העיקריות שהופיעו במסמך הייתה שנטפליקס קיבלה גישה ל-"Inbox API" של מטא שהעניק לחברת הסטרימינג "גישה מערכתית לתיבות ההודעות הפרטיות של המשתמשים של פייסבוק".
מאסק הגיב לפוסטים בטוויטר שהתייחסו לטענות האלה, מה שהוביל להרבה תגובות זועמות על האופן שבו מידע של משתמשי פייסבוק הוצע לכאורה למכירה. מטא מצידה הכחישה את אמינות הטענות במסמך.
 
מנהל התקשורת של החברה, אנדי סטון, פרסם מחדש את הפוסט המקורי בטוויטר אתמול (שלישי), וצרף אליה הצהרה שהכחישה את הטענות במסמך. סטון כתב בציוץ: "שקר מזעזע, מטא לא שיתפה הודעות פרטיות של גולשים עם נטפליקס. ההסכם אפשר לאנשים לשלוח הודעות לחברים שלהם בפייסבוק על מה שהם צופים בנטפליקס, ישירות מהאפליקציית של נטפליקס. הסכמים כאלה מקובלים בתעשייה".
 
במילים אחרות, מדבריו על סטון, עולה שנטפליקס באמת הייתה גישה למערכתית לתיבות הדואר של המשתמשים, אבל היא לא עשתה בו שימוש על מנת לקרוא את ההודעות הפרטיות שלנו. 
נטפליקס ופייסבוק שמרו על מערכת יחסים קרובה, כאשר מנכ"ל נטפליקס דאז, ריד הייסטינגס (וחבר מועצת המנהלים של פייסבוק עד אפריל 2019) ניהל תקשורת ישירה עם בכירי מטא, כולל המנכ"ל מארק צוקרברג, ה-COO לשעבר שריל סנדברג, סמנכ"ל התקשורת אליוט שראג' וה-CTO אנדרו בוסוורת'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה