דיגיטל וטק

Gmail חוגג 20: כך הוא הפך לשירות המיילים הפופולרי ביותר בעולם

יום הולדת שמח: Gmail, שירות המייל של גוגל, חגגה השבוע יום הולדת 20. התוכנה שהשקה שלה נראתה כחלק ממתיחת 1 באפריל של מייסדי החברה, הפכה לשירות המייל הפופולארי ביותר בעולם עם 1.2 מיליארד משתמשים והכניסה את גוגל לדפי ההיסטוריה. כל הפרטים
עידו מור | 
Gmail (צילום shutterstock)
Gmail, שירות האימייל של גוגל (אלפאבית), חגגה ביום שני האחרון יום הולדת 20. תוך זמן קצר ג'ימייל כבש את הקהל והפך לשירות האימייל הפופולארי ביותר בעולם, אך ההתחלה נראתה אחרת לגמרי.
ג'ימייל החלה את דרכה ב-1 לאפריל בשנת 2004, כאשר גוגל הכריזה על השקת שירות אימייל חינמי חדש העונה לשם Gmail. בהודעת ההכרזה (שנוסחה באופן הומוריסטי), החברה תיארה את המוצר החדש שלה כרעיון שפותח על ידי אחד ממהנדסיה שתוך כדי הפיתוח צרך כמה מיליונים של סוכריות M&M. 
 
לפי אותה הצהרה, השירות החדש יאפשר לכל אדם לפתוח תיבת אימייל עם שם משתמש שיבחר לעצמו, אשר יגיע עם נפח אחסון של 1 גיגה-בייט (נפח אחסון עצום בהתחשב למה שהציעו המתחרות). המוצר החדש נתפס כהזוי ובשילוב עם העובדה שמייסדי החברה לארי פייג' וחברו סרגיי ברין, נהגו בכל שנה לבצע מתיחות, רבים חשבו שהצהרה של החברה היא חלק ממתיחת ה-1 באפריל.
בראשית דרכו, בהתאם ליכולות המחשוב שהיו לגוגל, כמות המשתמשים ב-Gmail, הוגבלה לעד 10,000 משתמשים בלבד. גם כמו כן, בתקופה מסוימת על מנת להירשם נדרשה הזמנה מחבר. המצב השתנה שלוש שנים לאחר מכן, ביום האהבה של שנת 2007 שבו Gmail, הפך זמין לכולם. 
מהפכה של ממש
כאמור, אם לפני שהגיח לחיינו, תיבות מיילים לא יכלו להכיל כמויות גדולות של דואר אלקטרוני, הבשורה העיקרית של Gmail, בראשית דרכה הינה היכולת לחפש ולאחסן כמויות גדולות של דואר בחשבונות המשתמשים. החל מאותו רגע בנוסף לשירות התמונות של גוגל וגוגל דרייב, גוגל, הציעה ללקוחותיה מוצר נוסף בו הם יכולים לתעד את חייהם.  מנגד, למרות שהוא נתן מענה לבעיה חשובה, עודף המיילים גרם לנו להתחיל להתמודד עם בעיה חדשה - עודף המיילים. 
כיום, יותר משביעית מאוכלוסיית העולם (1.2 מיליארד משתמשים), Gmail הפך להיות אחד הכלים המשמעותיים ביותר בחיי היום יום ומאפיין מרכזי בזהות המקוונת שלנו. נוסף על כך, בהיבט ההיסטורי, Gmail חולל מהפכה של ממש בדואר האלקטרוני. ניתן לראות בו כמי שסלל את הדרך לכניסתם של שירותי המסרים המיידים והרשתות החברתיות, השלב הבא בתהליך צמיחת המדיה הדיגיטלית.
נכון להיום, Gmail מסוגל גם לבצע סינון אוטומטי של הודעות ספאם ומיילים לקידום מכירות ולפי נתוני החברה המערכת מצליחה בכל יום לחסום כ-15 מיליארד הודעות אי-מייל לא רצויות ומצליחה לזהות כ-99.9% מהודעות פישינג זדוניות. יתרה מזו, החל מחודש דצמבר האחרון, גוגל הכריזה שתתחיל לסגור חשבונות Gmail, שלא היו פעילים במשך שנתיים.
עומד במקום?
בשל היותו שירות המייל הפופולרי ביותר בעולם כיום, 20 שנה מאז שהושק, גוגל נוהגת עמו בכפפות של משי והיא לא ממהרת לשלב ב-Gmail שינויים ופיצ'רים חדשים. כיוצא מכך, Gmail זכה לעדכונים זניחים בניהם: אחסון חינמי של 15 גיגה-בייט, התאמתו לשימוש בסלולר, שינויים קלים בעיצוב, הטמעת מצב סודי ייעודי למיילים רגישים, תזמון הודעות, ביטול שליחה, ועוד. 
בעקבות המהפכה שטכנולוגית הבינה המלאכותית הביאה לשוק הטכנולוגיה העולמית, גוגל מתלבטת כעת איך היא תוכל לשלב אותה ב-Gmail ובכך ליצור גרסה עדכנית של השירות הפופולארי. תחילה, היא תסייע לנו בניסוח אוטומטי של מיילים לגורמים שונים, לקשר בין האפליקציות השונות של גוגל ולתת למשתמשים המלצות מותאמות אישית אליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה