דיגיטל וטק
בוטים או בני אדם? זו התופעה המטרידה במוקדי השירות
שילוב מערכות בינה מלאכותית במוקדי שירות לקוחות יצר תופעה חדשה, שבה לקוחות בטוחים שהם מדברים עם מכונה, גם כשמדובר בבן אנוש. איך תדעו אם הקול מהעבר השני הוא אמיתי?
ההתפשטות המהירה של מערכות בינה מלאכותית החלה להשפיע גם על שירות הלקוחות – ולעיתים בדרכים מפתיעות. דיווח חדש חושף תופעה מתרחבת בקרב נציגי מוקדים טלפוניים ברחבי העולם: לקוחות בטוחים שהם משוחחים עם רובוטים, גם כשהם מדברים עם בני אדם אמיתיים.
בדיווח שפורסם בבלומברג סיפרה ג'סיקה לינדזי, נציגת שירות בחברת Concentrix, כי לקוחות נוהגים לצעוק עליה או לנתק ברגע שהיא פותחת בדקלום טקסט מאושר על ידי אמריקן אקספרס. "הם פשוט מניחים שאני עוד רובוט", היא אומרת. מקרים דומים דווחו גם בקנדה, אוסטרליה, יוון וארצות הברית, שם נציגים טוענים שנשאלים לעיתים תכופות אם הם בינה מלאכותית.
לטענת הנציגים, התסכול של הלקוחות נובע מהאינטראקציה המקדימה עם מערכות מענה אוטומטיות, שמובילה אותם לחשדנות גם כלפי אנשים אמיתיים. חלק מהשיחות אף כוללות ניסיונות לבדוק את "אנושיותו" של הנציג – כולל שאלות על תחביבים, תחושת זמן ותשובות רגשיות.
עוד ב-
אחת הנציגות אף סיפרה שהיא מנסה לשנות את גוון הקול שלה כדי להישמע יותר "אנושית", ואף פיתחה שיטה פשוטה: היא קוטעת לקוחות שמתחילים לצעוק, כדי להבהיר שהיא לא מכונה – "הרובוטים לא עוצרים אותך", הסבירה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



