דיגיטל וטק
רשת הענק שנפרצה שותקת: האם הסתירה את האמת מהלקוחות?
אחרי מתקפה קשה שחשפה מידע אישי של אלפי לקוחות, Marks & Spencer מסרבת לחשוף לציבור האם נכנעה לדרישת כופר. השתיקה מול הפרלמנט והציבור מעוררת שאלות קשות – האם המידע של הלקוחות כבר דלף לרשת?
קבוצת Marks and Spencer הבריטית נפלה קורבן למתקפת סייבר נרחבת לפני מספר חודשים, ומאז, מסרבת לחשוף אם שילמה דמי כופר לתוקפים. בדיון שנערך בפרלמנט הבריטי, העיד יו"ר החברה, ארצ'י נורמן, ולדבריו, החברה לא תשתף מידע על ההתנהלות מול קבוצת ההאקרים, בנימוק של שיקולים פליליים ואינטרס ציבורי.
המתקפה, שיוחסה לקבוצה בשם DragonForce, הביאה לפריצה למערכות החברה ולגניבת מידע אישי של לקוחות – כולל שמות, תאריכי לידה, כתובות מגורים ודוא"ל, מספרי טלפון והיסטוריית רכישות. המתקפה שיבשה את פעילות החברה במשך מספר שבועות, גרמה למחסור במלאי בחנויות ופגעה ביכולת להזמין מוצרים אונליין.
נורמן הדגיש כי אף נציג מטעם Marks and Spencer לא ניהל קשר ישיר עם הפורצים, אך במקביל סירב להתייחס לשאלה האם החברה נענתה לדרישת כופר כלשהי. לדבריו, ההתאוששות מהמחדל עדיין נמשכת וצפויה להימשך עד אוקטובר או נובמבר.
עוד ב-
האירוע מצטרף לגל גובר של מתקפות סייבר על רשתות קמעונאות בבריטניה, המעוררות דאגה בקרב גורמי אכיפה ומומחי אבטחת מידע.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



