דיגיטל וטק

החברה הישראלית בשווי 1.4 מיליארד דולר מפטרת מאות עובדים: "כואב"

המהפכה בבינה מלאכותית גובה מחיר: חברת Yotpo מפטרת כ-200 עובדים, בהם 80 מישראל, במסגרת מעבר למיקוד בטכנולוגיות AI ומכירת חטיבת השיווק ל-Attentive
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת יוטפו (Yotpo) הישראלית מפטרת כ-200 עובדים ברחבי העולם – 34% מכוח האדם שלה – בהם 80 עובדים בישראל. עם סיום סבב הפיטורים, מספר העובדים הכולל של החברה יעמוד על כ-370 בלבד, לאחר שבשיא פעילותה העסיקה כ-800 איש. לצד הפיטורים, תסגור החברה את משרדיה ביקנעם ותעביר את כלל הפעילות בישראל למשרדים חדשים ברמת גן.
במקביל, Yotpo נפרדת מתחום השיווק בדוא"ל וב-SMS, ותמכור את בסיס הלקוחות שלה בתחום זה לחברת Attentive בעסקה שמוערכת בעשרות מיליוני דולרים. המהלך הוא חלק מהתמקדות מחודשת של החברה במוצרי הליבה שלה – ביקורות גולשים (Reviews) ומועדוני לקוחות (Loyalty) – ויישום עמוק של טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) בכלל מחלקות החברה.
תומר תגרין ועומרי כהן (צילום מור שני)
יוטפו, שנוסדה ב-2011 על ידי תומר תגרין ועומרי כהן, מפתחת פלטפורמה לשיווק מבוסס תוכן גולשים ומועדוני לקוחות, ומשרתת למעלה מ-25 אלף מותגים ברחבי העולם. בסבב הגיוס האחרון שלה במרץ 2021 גייסה 230 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, וסך הגיוסים מאז הקמתה עומד על כ-406 מיליון דולר. החברה משרתת מעל 25,000 מותגים ברחבי העולם, בהם איקאה, סטיב מאדן ופטגוניה.
לפי נתוני החברה, למעלה מ-70% מהפניות הבסיסיות לתמיכה כבר מטופלות באמצעות כלי AI; 90% מהקמפיינים השיווקיים נבנו השנה בעזרת בינה מלאכותית; עד 2026, כ-40% מהקוד החדש של החברה צפוי להיכתב באמצעות מודלים גנרטיביים. 
מנכ"ל החברה, תומר תגרין אמר היום לאחר ההודעה כי "מדובר במהלך כואב, אבל הכרחי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה