דיגיטל וטק

מנכ"ל הענקית חושף: זו הסיבה לפיטורי 4,000 עובדים

מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, מודה כי הבינה המלאכותית תפסה את מקומם של אלפי עובדים בשירות הלקוחות. האם מדובר במהלך התייעלות חכם או באיום ממשי על עתיד שוק העבודה?
רפאל בן זקרי | 
מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל חברת סיילספורס (צילום Christie Hemm Klok /ויקיפדיה, vecteezy)
מנכ"ל Salesforce, מארק בניוף, הודיע כי החברה קיצצה 4,000 משרות בשירות הלקוחות, הודות לשילוב של סוכנים מבוססי בינה מלאכותית. בריאיון לפודקאסט The Logan Bartlett Show, ציין בניוף כי מספר העובדים במחלקה צומצם מ־9,000 ל־5,000 בלבד וציין כי "אני פשוט צריך פחות ראשים".
Salesforce, ענקית שירותי ה-CRM והמעביד הפרטי הגדול ביותר בסן פרנסיסקו, מעסיקה כ-76 אלף עובדים ברחבי העולם. מאז תחילת 2025, על פי ההערכות, איבדו כ־10,000 עובדים בענף את משרתם בשל יישומי AI – ובניוף תיאר את התקופה הזו כ"שמונת החודשים המסעירים בקריירה שלי".
סוכנים מבוססי AI מסוגלים לתכנן ולבצע משימות שבעבר בוצעו בידי נציגים אנושיים בלבד. אולם עד עתה, לדבריו, לאורך השנים החברה לא הצליחה להגיב ליותר מ־100 מיליון פניות מלקוחות פוטנציאליים – מחוסר בכוח אדם. כיום, סוכני המכירות הדיגיטליים שלה מצליחים להשיב לכ־10,000 פניות מדי שבוע.
הצהרתו של בניוף מהדהדת את השיח הגובר בתעשייה, שבו שילוב AI נבחן לא רק ככלי טכנולוגי, אלא כגורם משבש בתעסוקה. עבור חברות כמו Salesforce, מדובר בתהליך התייעלות, אולם עבור העובדים אולי מדובר בסימן אזרה לתמורות בשוק העבודה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה