דיגיטל וטק

יונדאי בדרך לקריסה? פרויקט המונית המעופפת בסכנת ביטול

לאחר עזיבת המנכ"ל וסמנכ"ל הטכנולוגיות, פרויקט מיליארדי הדולרים של מונית האוויר של יונדאי נקלע למשבר. מה בדיוק גרם לקיפאון המפתיע, האם זו תחילת הסוף של חברת Supernal, ומה הקשר לכישלונות הקודמים של תאגיד הרכב הקוריאני?
רפאל בן זקרי | 
המונית המעופפת של Supernal (צילום אילוסטרציה, AI, Supernal)

Supernal, סטארט-אפ מוניות האוויר החשמליות שבבעלות חברת יונדאי, הפסיקה את העבודה על תוכנית פיתוח כלי הטיס שלה. ההקפאה מגיעה לאחר תקופה מטלטלת שעברה החברה, שכללה קיצוצי כוח אדם נרחבים ועזיבתם של המנכ"ל והסמנכ"ל הטכנולוגי.

הפסקת הפיתוח מגיעה בשלב מוקדם מאוד בחיי החברה. היא הוקמה בשנת 2021 והספיקה לבצע לאחרונה מספר טיסות מבחן בודדות, אך עדיין לא ביצעה טיסת ניסוי לא מחוברת (un-tethered test flight). בחברה תכננו להשיק שירות מסחרי מלא עד שנת 2028, תאריך שהושקעו בו משאבים רבים. עם זאת, בעקבות עזיבת המנכ"ל ג'י-וון שין (Jaiwon Shin) והסמנכ"ל הטכנולוגי דיוויד מקברייד (David McBride), כעת נמסר כי הנהלה חדשה תבחן ותקבע מחדש את לוחות הזמנים לפיתוח.
הקשיים של Supernal הם חלק ממגמה של תנודתיות גבוהה בתעשיית מוניות האוויר החשמליות. בעוד שחברות אחרות כמו ג'ובי (Joby) מצליחות לגייס הון ולחתום על שיתופי פעולה, אחרות, כמו ליליום (Lillium), כבר נאלצו להפסיק את פעילותן. סופרנל עצמה פיטרה עשרות עובדים מוקדם יותר הקיץ, וסגרה באופן פתאומי את מטה החברה בוושינגטון די.סי. בסוף השנה שעברה.
זו אינה הפעם הראשונה שבה יונדאי נתקלת בקשיים עם סטארט-אפ עתידני בבעלותה. בשנת 2024 נאלץ הקונגלומרט הקוריאני להכפיל את תמיכתו בחברת הרכב האוטונומי Motional, לאחר ששותפתה, Aptiv, החליטה להפסיק לממן את המיזם המשותף. צעד זה הוביל גם כן לקיצוץ של כ-40% מכוח האדם בחברה ולעזיבת המנכ"ל.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה