דיגיטל וטק
הכישלון של טסלה נחשף: מה הפער שמצאו הרוכשים?
מכונית הסייברטראק של אילון מאסק מתמודדת עם ביקורות, שמצביעות על פערים בין טווח הנסיעה שהובטח לבין הביצועים בפועל. מה גרם לחברה לבטל את תוכנית הסוללה הנוספת, והאם זה יפגע במכירות המכונית?
מכונית הסייברטראק של טסלה, שהשקתה לוותה בהבטחות מהפכניות וברעש תקשורתי אדיר, מתחילה להתמודד כשנה לאחר עלייתה לכביש עם מבחן המציאות. העיצוב הייחודי שלה אמנם ממשיך למשוך תשומת לב, אך כעת, לאחר שההתלהבות הראשונית דעכה מעט, צפות ועולות תלונות של בעלי המכוניות לגבי הפער המשמעותי בין טווח הנסיעה שהובטח על ידי החברה לבין הביצועים בפועל.
בעוד שהחברה מציגה נתונים מרשימים עבור שלושת דגמי הרכב, הממצאים מהשטח מראים כי הטווח בפועל נמוך משמעותית, מה שמעצים את "חרדת הטווח" בקרב הנהגים. החשש מתעצם במיוחד לאחר שטסלה ביטלה את תוכניותיה להשיק סוללת גיבוי ("Range Extender") - יחידת סוללה נוספת שהייתה אמורה להיות מותקנת בארגז המטען ולהוסיף כ-200 ק"מ לטווח הנסיעה, אך בסופו של דבר הפרויקט נגנז.
על פי הנתונים הרשמיים של טסלה, דגם ה-All-Wheel Drive אמור להגיע לטווח של 325 מייל (כ-523 ק"מ), ודגם ה-Cyberbeast החזק יותר ל-320 מייל (כ-515 ק"מ). עם זאת, בדיקות עדכניות מראות כי בתנאי כביש מהיר, טווח הנסיעה של דגם ה-All-Wheel Drive נע בין 226 ל-293 מייל בלבד (363-471 ק"מ). המצב חמור אף יותר בדגם ה-Cyberbeast, שם בעלי הרכב מדווחים על טווח ריאלי של כ-250 מייל (כ-402 ק"מ) – ירידה של כ-22% מהנתון המוצהר.
עוד ב-
הפער בין ההבטחות למציאות מהווה אתגר נוסף עבור הסייברטראק, ומצטרף לדיווחים על ירידה במכירות ובערך המכירה החוזרת של הרכב. הסוגיה קריטית במיוחד עבור טנדר, שבו טווח נסיעה אמין וידוע מראש הוא דרישת סף עבור שימושי עבודה וגרירה, ולא רק עניין של נוחות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



