דיגיטל וטק

90% משתמשים ב-AI: כך דור ה-Z מקבל היום החלטות?

סקר חדש של Visa חושף את הרגלי הצריכה של דור ה-Z בישראל, ומנפץ את המיתוס לפיו הם קונים רק ברשת. איך הטלפון הנייד משפיע על ההחלטות שלהם, ואיך כלי ה-AI מעורבים בתהליך הרכישה?
רפאל בן זקרי | 
דור ה-Z וברקע שופינג AI (צילום אילוסטרציה, AI)
סקר חדש של Visa, שבוחן את הרגלי הצריכה של דור ה-Z בישראל (גילי 16-28), חושף תמונה מורכבת של דור צרכנים היברידי, המאמץ בחום טכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית ותשלומים דיגיטליים, אך במקביל לא מוותר על חוויית הקנייה בחנות הפיזית.
הממצא המפתיע ביותר בסקר, שנערך באמצעות קבוצת גיאוקרטוגרפיה, הוא שכמעט 90% מהצעירים בישראל משתמשים בכלי AI בתהליך הקנייה, בעיקר להשוואת מוצרים וקבלת מידע. על פי הסקר, כ-70% מהצעירים משתמשים בארנקים דיגיטליים כאמצעי תשלום עיקרי, וכמחצית מהם סומכים על המלצות רכישה מבוססות AI במידה שווה או אף יותר מהמלצות של חברים ומשפחה.
במקביל, לרשתות החברתיות יש תפקיד מרכזי בהחלטות הקנייה של דור ה-Z, כאשר כ-70% מהם רכשו מוצרים בעקבות המלצות ברשתות, ו-54% ביצעו רכישה בעקבות קידום של משפיענים. אולם למרות האימוץ הנרחב של כלים דיגיטליים, הסקר מנפץ את המיתוס לפיו דור ה-Z הוא דור של קניות אונליין בלבד. למעלה ממחצית (55%) משלבים בין קניות ברשת לחנויות פיזיות, וכשליש (32%) אף מעדיפים באופן מובהק את חוויית הקנייה בחנות.
הסקר מצביע גם על חשיבותם הגוברת של ערכים חברתיים וסביבתיים בהחלטות הרכישה. כשני שלישים (67%) מאמינים שהרגלי הצריכה שלהם יכולים להשפיע על שינוי סביבתי, ויותר ממחציתם (57%) יעדיפו מותגים התומכים במטרות חברתיות.
  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה