דיגיטל וטק

הגולש הישראלי מבלה 12 שעות ביום מול המסך, 62% רוצים להמשיך לעבוד מהבית

דו"ח האינטרנט של בזק לשנת 2020 בתקופת הקורונה מראה כי הישראלים התרגלו מהר מאוד למציאות החדשה: 48% העבירו לראשונה כסף בדיגיטל, 25% ערכו לראשונה קניות באינטרנט, ורובם חושבים שהעבודה מהבית נוחה יותר
יהודה לוינגר | 
עבודה מהבית (צילום freepik)
חברת בזק פרסמה היום (רביעי) את דו"ח מצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2020, עם סקירת הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, על פי מחקר מעמיק שערכה החברה על דפוסי השימוש באינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה.
מהדו"ח עולה כי בסוף שנת 2020 מספר הגולשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.7 מיליון איש, המהווים כ- 76.9% ממשקי הבית בישראל. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-12 גיגה בממוצע ביום, עלייה של 30% בתקופת הקורונה, לעומת השנה שעברה. 35% מהבתים בישראל חכמים ו-26% חוו פריצה לחשבון האישי ברשת ו-21% מהגולשים חוו פגיעה ממתקפת סייבר במחשב או בטלפון החכם.
על פי עיקרי הדו"ח, הציבור הישראלי מבלה 12 שעות בממוצע ביום מול המסך שמתחלקות בממוצע בין תחומים שונים: בראש הרשימה: 5.7 שעות בעבודה, 3.7 לימודים, 2.6 טלוויזיה, 2.6 רשתות חברתיות.
ומה עם העובדים? 62% ירצו להמשיך לעבוד מהבית גם לאחר הקורונה, ו-63% אפילו חושבים שהעבודה מהבית נוחה יותר. לעומת ציבור העובדים, התלמידים דווקא סובלים. 83% מהתלמידים מרגישים בודדים וסובלים מאפליקציית הזום, 62% מהתלמידות חוות חרדה ודיכאון וכמעט שני שליש מהתלמידים ירצו לחזור לבית הספר ברגע שיהיה אפשר ולעזוב את הלמידה מרחוק.
תרבות וספורט - על פי הדו"ח 57% מהגולשים עושים ספורט דרך המסכים, ורובם דרך אפשרויות חינמיות כמו יוטיוב, ו-29% מהם דרך הזום. חלה גם עלייה בצריכת התרבות מהבית: 67% צופים במופעי תרבות הבית, כאשר הרוב דווקא בהרצאות (37%) ורק אחר כך סטנדאפ (25%) וסיורים וירטואליים (21%).
בעולם הדייטים: 40% מהרווקים עברו לפגישות מרחוק דרך המסך, ו-64% מהם אמרו שזה אפילו חוסך להם אנרגיה. אבל עדיין 65% מהנשאלים אמרו כי יעדיפו לחזור לדייטים רגילים לאחר תקופת הקורונה.
היו גם חידושים בתקופת הקורונה: 69% לראשונה בחייהם עשו שיחת וידאו בזום, 48% העבירו לראשונה כסף דרך אפליקציות, 25% לראשונה ערכו קניות באינטרנט ו-17% מהגולשים לראשונה התקינו תוכנה.
דו"ח האינטרנט של בזק נערך בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר בוצע בקרב מדגם של 2,300 מרואיינים הכולל מדגם ארצי ומייצג (גילאי 18+), מדגם בני נוער (גילאי 13-18) ומדגם של המגזר הערבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה