דיגיטל וטק

מהפכת הסלולר: אפל הודחה מהמקום השני – וגם סמסונג בסכנה

מכירות הטלפונים של שיאומי הסינית צמחו משמעותית בתחילת השנה, והיא עקפה משמעותית את אפל ונצמדת לסמסונג, שעדיין מחזיקה במקום הראשון
יאיר מור |  5
אפל משיקה אייפונים חדשים (צילום pexels)
דרמה בעולם הסלולר: היצרנית הסינית שיאומי, שבעבר כונתה "אפל הסינית", הדיחה את אפל מהמקום השני ברשימת יצרניות הסלולר הגדולות בעולם ברבעון השני של 2021, כך לפי נתוני חברת ניתוח השוק Canalys.
במקום הראשון ניצבה סמסונג הקוריאנית, עם נתח שוק של 19% וגידול של 15% במכירות לעומת הרבעון המקביל ב-2020, שכזכור היה רבעון קשה בשל משבר הקורונה. שיאומי נצמדת אליה במקום השני עם נתח שוק של 17% וגידול אדיר של של 83% במכירות לעומת השנה שעברה. אפל, לעומת זאת, רושמת עלייה מתונה של 1% בלבד במכירות ונמצאת במקום השלישי עם נתח שוק של 14%. במקומות הרביעי והחמישי נמצאות Vivo ו-Oppo, שתי חברות מקבוצת BBK הסינית, עם נתח של 10% כל אחת. למעשה, אם מחשיבים גם את מותג הבת הנוסף של הקבוצה, Realme, היא נמצאת במקום הראשון בהובלה משמעותית.
החברה מציינת כי מכירות הסלולר בעולם צמחו ברבעון השני ב-12%, והגידול של שיאומי מיוחס להתמקדותה במכשירים זולים יחסית, כאשר המחיר הממוצע לכל מכשיר שלה נמוך ב-40% בהשוואה לסמסונג ו-75% לעומת אפל.
זו אינה הפעם הראשונה בה שיאומי מוכרת יותר מכשירים מאפל ברבעון – אך בפעם הקודמת שזה קרה, ברבעון השלישי של 2020, הסיבה היתה הירידה המחזורית במכירות האייפון בעולם בסתיו לקראת השקת אייפונים חדשים. עתה, זה קורה לראשונה ברבעון האביב, ולראשונה גם וואווי, שבעבר היתה הסינית הגדולה ביותר, כלל לא נמצאת בחמישייה, מאחר שהחרם האמריקאי עליה פגע בה מאוד בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שיאומי סמסונג ואפל
    צרכן 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סמסונג - איכות ואמינות . אפל - יצירתיות ,חדשנות ויוקרה. שיאומי - עלות תועלת מעולה לכסף אבל לא מגיע לאיכות של סמסונג ולגלוסרי של אפל.
    סגור
  • 4.
    קניתי טלוויזית שיאומי 55 אינץ'
    נוני 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק אלפיים שקלים והיא אנדרואיד ולכן כוללת מאות משחקים אז חוסכת קונסולה. מגניב.
    סגור
  • 3.
    הטלפון הראשון שלי היה גלקסי 2 שעלה כמו אייפון הכי יקר
    היסטוריה 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כיום למדתי ומאז כל השנים אני ובני משפחתי קונים רק שיאומי ברבע מחיר. תמורה מעולה למחיר. רוצים בדיחה ? יש לי רדמינוט 5 . מחזיק כבר 3 שנים. אני מתפלל שהוא ימות והוא מסרב (:-. .
    סגור
  • 2.
    שיאומי עשו סדר עולמי
    Sharon 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מכשיר פרמיום עם חומרה מאד חזקה במחיר שפוי
    סגור
  • 1.
    ממש חוכמה. שיאומי מוציאה כל חודש מכשיר לשוק
    עמי 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    3 8
    ממוצע המחירים של המכשירים שלה 600 שקלים וגם זה בהגזמה. שמציפים את השוק במכשירים פח תמיד יהיו מי שיקנו.
    סגור