דיגיטל וטק

אינסטגרם תגביל חשבונות של קטינים, מה יכלול המהלך?

פייסבוק הכריזה על שורה של צעדים שמיועדים להגן על משתמשים צעירים ברשת החברתית מבוססת התמונות שלה, שייצרו הפרדה כמעט מוחלטת בין צעירים למבוגרים
יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום unsplash)
פייסבוק הודיעה אתמול (שלישי) כי היא מתחילה להחיל שורה של אמצעי הגנה חדשים על משתמשים קטינים ברשת החברתית ממוקדת התמונות והווידאו שלה, אינסטגרם, תחילה המהלך יחול רק על מספר מדינות ויתרחב בהמשך.
האמצעי הראשון הוא שינוי של ברירת המחדל לחשבונות שנפתחים על ידי משתמשים בני פחות מ-18 או 16 (תלוי במדינה). עד כה, כשמשתמש שדיווח על עצמו כקטין פתח חשבון, הוא קיבל אפשרות לבחור האם החשבון יהיה רגיל או פרטי – כלומר כזה שמשתמשים אחרים ברשת החברתית לא יכולים לראות דבר מלבד תמונת הפרופיל שלו, ורק אם הם מבקשים לעקוב אחריו ומאושרים על ידי בעל החשבון הם יכולים לראות את התמונות, הסרטונים, הסטוריז, התגובות ושאר התכנים בחשבון.
עתה, טוענת פייסבוק כי 80% מהצעירים בחרו באפשרות החשבון הפרטי, ולכן מעתה היא תהיה ברירת המחדל, ומשתמש קטין שיפתח חשבון ולא יבחר במפורש לשנות זאת – חשבונו יוגדר כפרטי. משתמשים קיימים בגילאי 13-18 או 13-16 שהחשבון שלהם לא מוגדר כפרטי יקבלו התראה הממליצה להם לשנות את הגדרת החשבון לפרטי.
אמצעי שני הוא הגבלת הגישה של "משתמשים חשודים" עם חשבונות של קטינים. לפי פייסבוק, משתמשים ברשת החברתית שהיא תזהה ככאלה שעלולים להוות סכנה לצעירים – למשל, כאלה שנחסמו על ידי צעירים או דווחו על ידם לרשת החברתית כמטרידנים – ייחסמו מגישה לחשבונות של צעירים. הדבר יתבטא בכך שגם צעירים שבחרו שלא להגביל את הגישה לחשבונם לא יופיעו למשתמשים כאלה בחיפוש, ואותם משתמשים לא יוכלו לראות את תכנים של קטינים, כולל תמונות, סרטונים, סטוריז ואפילו תגובות שלהם אצל אחרים. הם גם לא יוכלו לשלוח הודעות לקטינים או לעקוב אחריהם.
אמצעי שלישי הוא הגבלת הגישה של מפרסמים לקטינים. הדבר יתבטא בכך שמפרסמים לא יוכלו לכוון פרסומות לקטינים לפי תחומי העניין והפעולות שלהם ברשת החברתית או באתרים אחרים, אלא אך ורק לפי גיל, מין ומיקום. האמצעי הזה יוחל לא רק על אינסטגרם, אלא גם על פייסבוק ומסנג'ר. המדינות הראשונות בהן ייכנסו האמצעים הללו לתוקף הן אוסטרליה, ארה"ב, בריטניה, יפן וצרפת, ובקרוב הם יורחבו לכל רחבי העולם.
במקביל למאמצי ההגנה על קטינים, הודיעה אינסטגרם בטוויטר על כך ש-Reels, המתחרה שלה לאינסטגרם, מאפשר עתה העלאת סרטונים בני דקה. זאת לעומת מגבלה קודמת של 30 שניות, ולעומת המתחרה שהודיעה בתחילת החודש על הארכת הסרטונים בה לשלוש דקות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה