דיגיטל וטק

מי צריך 5G? האייפון הבא לא יצטרך רשת סלולרית

אחד המדליפים האמינים בעולם לגבי תוכניותיה של ענקית הטכנולוגיה טוען שאייפון 13 יגיע לראשונה עם תמיכה בסוג חדש של רשת. איך אילון מאסק קשור לזה?
יאיר מור |  6
אייפון (צילום pixabay)
אייפון 13, שצפוי להיחשף במהלך החודש הבא, יתמוך, לצד רשתות סלולר מדורות 3, 4 ו-5 גם ברשת תקשורת מסוג שונה: לוויינים במסלול נמוך סביב כדור הארץ, או בראשי תיבות באנגלית LEO, כך מדווח אתר MacRumors על בסיס הודעה למשקיעים שפורסמה על ידי האנליסט מינְג-צ'י קוֹ, שצפה נכונה כמעט כל מהלך של אפל בעשור האחרון.
לפי קו, באייפון 13 ישולב שבב תקשורת חדש מתוצרת Qualcomm, שמאפשר למכשיר לתקשר עם לווייני תקשורת כמו אלה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink שמפעילה SpaceX, חברת החלל של אילון מאסק. עם זאת, קו מציין כי פחות סביר בעיניו שאפל תשתף פעולה עם SpaceX, ויותר סביר שתעשה זאת עם המתחרה שלה, Globalstar. הוא הוסיף כי הוא מעריך שלקוחות לא יצטרכו – ולא יוכלו – לרכוש בעצמם מנוי לשירות תקשורת הלוויין, אלא יקבלו גישה לתקשורת לוויינית באזורים ללא כיסוי דור 4 או 5 דרך מפעילי התקשורת הסלולרית שלהם, אם האחרונים יחתמו על חוזים עם השירות הלווייני.
זו אינה הפעם הראשונה בה מדווח כי הסמארטפונים של אפל עומדים לתמוך בתקשורת לוויינית. ב-2019 דיווח בלומברג כי אפל הקימה צוות סודי שנתיים קודם לכן, שתפקידו לפתח תמיכה בתקשורת לוויינית עבור מכשיריה. ההשערה היתה שייתכן כי החברה מתכוונת להפעיל שירות תקשורת כזה בעצמה, כדי למכור את האייפון יחד עם שירות תקשורת שכולו בבעלות אפל. עתה, מדווח קו כי אפל אינה מתכוונת לספק את השירות בעצמה אך להוסיף תמיכה בו. יצרניות אחרות, לפי האנליסט, בוחנות הוספה של תקשורת לוויינית למכשיריהן בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    וואו
    אלביס פרסלי 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד חודשיים בכול העולם עוד חמש שנים בישראל אם זה בכלל יקרה
    סגור
  • 4.
    תתעדכן, מאז כבר אפל הודיעו שזה סתם שמועה
    מידד 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז מה. אנחנו בענייני תרגום מאנגלית לעברית ולחתום על הכתבה? פשוט חבל שלא התעכבת לבדוק מה התגובה הרשמית של אפל. אמ:לק. לא יהיה טלפון לוויני. וגם אם יהיה זה לא יחליף את הסלולאר
    סגור
  • 3.
    סוף סוף
    Dayton 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שנות דור שטלפונים ניידים המתקשרים דרך לווינים היו נחלתם של משתמשים במקומות ללא רשתות סלולריות במחירי תקשורת וחומרה אסטרונומים עם יכולות מוגבלות ללא תחרות אמיתית יגיע דור חדש של ניידים בתקווה לשפע אפשרויות אם זה יהיה רציני. זו תהיה מהפכה של ממש.
    סגור
  • 2.
    נשמע מעניין
    מנשה 08/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יחד עם זאת,המשדרים יצטרכו להיות כל כך חזקים כדי לעמוד בטווחי השידור שאני מאמין שניתן יהיה לטגן ביצים מהקרינה שתשתחרר מהמכשירים
    סגור
  • 1.
    הקלטה
    עוד 08/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לווינים תוסיפו אפשרות בסיסית של הקלטת שיחות שקיימת בכל חברה. ממש מבאס שאין את זה באיפון ולכן אני לא קונה אותו.
    סגור
  • מה אתה רוצה מהלווינים
    איתן ברוש 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אפל לא נותנת דברים בסיסיים כל שינוי מהפכני ככל שיהיה. יהיה חסר בשישים תסתפק בחברות אחרות
    סגור