דיגיטל וטק

ההסתבכות של טסלה: אלו הדרישות החדשות של ארה"ב מהחברה

הרשות האמריקאית האחראית על בטיחות בדרכים דורשת מיצרנית המכוניות החשמליות לחשוף את כל המידע הסודי על מערכות הנהיגה החכמות שלה, בזמן שהן ממשיכות לגרום לתאונות
יאיר מור |  4
טסלה (צילום unsplash)
המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים מהירים (NHTSA) בארה"ב דורש מטסלה לחשוף את כל הפרטים מאחורי תהליכי הפיתוח, הבדיקה והפעולה של מערכות הנהיגה החכמות שלה, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
במכתב בן 11 עמודים ששלח המנהל ליצרנית הרכבים החשמליים ביום שלישי הוא דרשה מהחברה לחשוף בפניו כיצד מערכות הנהיגה החכמות שלה – זו שמיועדת לשמירה על נתיב ומהירות הנסיעה וזו המיועדת לנהוג ברכב בעצמה – מזהות סכנות ומגיבות אליהן. באופן ספציפי יותר, המנהל מעוניין לדעת כיצד המערכות מזהות אורות מהבהבים, אפודים זוהרים, רכבים החונים על הכביש וכדומה, ובמיוחד בתנאי תאורה נמוכה, וכיצד הן מתוכנתות להגיב על זיהוי של הפריטים הללו.
בנוסף, דורש המנהל פרטים אודות תהליכי הבדיקות שעוברות התוכנות של טסלה לפני שהן משוחררות לקהל הרחב, כמו למשל כיצד נבדקות התוכנות, אילו הגבלות מוטלות על נהגים שמתנדבים לבדוק גרסאות בטא שלהן כדי לוודא שתוכנות לא גמורות לא יסכנו את הציבור הרחב וכמה ק"מ נסועה ללא תקלות נדרשות התוכנות לעבור לפני שחרורן לכל מכוניות החברה.
מעניין לציין שטסלה נדרשת גם לדווח על כל תביעה, תלונה או הליך גישור שהיתה מעורבת בהם אי פעם בגלל מערכות הנהיגה החכמות. זאת בניסיון להבין עד כמה החברה היתה מודעת לבעיות בתוכנות בעודה ממשיכה לעודד את השימוש בהן.
כזכור, המנהל פתח בחקירה נגד החברה לפני כשבועיים, לאחר שהצטברו דיווחים על 11 תאונות ברחבי ארה"ב, בהן מכוניות טסלה התנגשו ברכבי חירום (משטרות, אמבולנסים וכד') שחנו על הכביש, למרות שהם היו נראים לעין. אותן תאונות גרמו למוות אחד ו-17 פציעות – ואם זה לא הספיק, בשבת הקודמת אירעה תאונה נוספת בה התנגשה מכונית טסלה במכונית של פקחי תנועה שעמדה על הכביש.
החברה לא הגיבה לדיווח.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חבל לי מאד על כל הכבשים
    חבל 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה דומה לטראנוס, בעלים שמתעסק ביחסי ציבור יותר מבחברה שמתנהג כמו רוקסטאר. העיקר שאנשים קונים מניות טסלה על רווחים של מיליארד לחברה של כמעט טריליון, כל מה שיעשו לא משנה למשקיעים הם יאכלו את זה כמו חרא וזה בלבד מניע את הצרכנים לקנות מכל ההייפ
    סגור
  • מה?
    תומר 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאיך שזה נשמע, אתה טוען שבעצם אילון מאסק מתעסק יותר ביחסי ציבור מאשר בחברה? אם זו הטענה שלך, כנראה שאין לך שמץ של מושג על הבן אדם. תשנא או תאהב אותו, הוא בערך המנכ"ל שמשקיע הכי הרבה זמן וכוח בחברות שלו. ב2018 היה צריך אותו כל כך הרבה שהוא היה ישן במשרד שלו כדי שיוכלו להעיר אותו לבעיות שצצו - וזה קרה לא מעט. הוא עובד איזה 14 שעות ביום בין טסלה וSpaceX, ויש לו חלק עצום בסיבות למה החברות האלה הצליחו להגיע לאן שהן. הייתי אומר שהוא המנכ"ל שהרוויח הכי ביושר את המקום שלו והכסף.
    סגור
  • 2.
    פייק ניוז
    פורנו ילדים 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יעזור לכם כמה תנסו לא תוכל6 לסדוק את השם שלו במיוחד אם אתם משתמשים בפדופיל בשביל זה רק מראה לנו את הצבעים האמיתיים שלכם
    סגור
  • 1.
    זו חקירה אחת מתוך 21
    רונן 09/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    NHTSA מנהלת כרגע 21 חקירות ורק אחת מקבלת תקשורת. החקירה נחוצה מאחר ומנהל בטיחות צריך להיות מושג על המערכות האוטונומיות שנכנסות בשנים האחרונות לשימוש, מידע כמה פעמים המערכת "שגתה" היא מאוד חשוב ביחס לכמות המיילים שנהגו עם המערכת. רק כך אפשר לדעת אם המערכת מקטינה סטיסטית את התאונות או לא. וזה לא בהכרח דבר רע עבור טסלה שמדווחת כי מערכת מקטינה משמעותית את הסיכוי להיות מעורב בתאונה.
    סגור