דיגיטל וטק

האתר עקץ את הלקוחות? גבה 25 דולר כ"דמי שיחה"

על פי המועצה לצרכנות, באתר book a flight שבו הזמינו צרכנים כרטיסי טיסה, נדרשו לשלם  25 דולר (עבור כל כרטיס שנרכש)  עבור ה"זכות" לדבר איתם. האם הדבר היה חוקי?
כפיר אדר |  5
אילוסטרציה (צילום pixbay edit ice)
במועצה לצרכנות התקבלו תלונות צרכנים שרכשו כרטיס טיסה דרך אתר  book a flight. מהתלונות עולה כי צרכנים אשר ניסו לפנות אל האתר- לאחר שטיסתם שונתה, נדרשו לשלם  25 דולר (עבור כל כרטיס שנרכש)  עבור ה"זכות" לדבר איתם. חמור מכך, אם  נרכשו מספר כרטיסים, משפחה של 5 נפשות למשל, הם נדרשו לשלם  125 דולר עבור השירות, דבר המייקר את הטיסה במאות שקלים.
המדובר בדרישה שלא מצופה למצוא אותה בין שורות "תקנון" ההתקשרות עם הצרכן, שכן התרגלנו במדיניות השמיים הפתוחים וטיסות הלאו קוסט, לשלם מחיר נמוך על כרטיס הטיסה עצמו, ולהוסיף תשלום עבור הושבה, מזוודה או שתיה קלה במטוס,  אבל הלקוח לא לקח בחשבון כי עלות כרטיס זולה יותר תמנע ממנו קבלת שירות, כאשר זה דבר אלמנטרי שניתן על ידי חברה שמוכרת מוצר או שירות.
 
החברה טוענת כי הנוסע רכש כרטיס ללא שירות מתוך בחירה שלו, שכן ישנן שתי אופציות והוא בחר בכרטיס שעולה פחות ורשום במפורש שהוא ללא שירות והלקוח אישר זאת. הלקוח קיבל את המוצר שהוא רכש ואת כל המידע לגביו. לטענתה הלקוח יודע כי יש לו אפשרות לרכוש "שירות" דרך ניהול ההזמנה באתר ולפנות אליה לקבלת השירות.
המועצה לצרכנות סבורה כי: "גם אם הצרכן בחר אפשרות של קנית כרטיס זול ללא שירות, אין זה דבר שמארגן הנסיעות רשאי להתנות בעת הרכישה. מחובת מארגן הנסיעות על פי חוק שירותי תעופה במקרה של "פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה" ליתן את השירות ללא התניה. חובה זו לא כפופה לתשלום כלשהו. לעמדת המועצה לצרכנות נראה כי תנאי  "התשלום תמורת שירות" הוא תנאי "עוקף קורונה", המשית על הצרכנים את מחירי המגפה".
עוד נמסר: "לא ראוי שחברה תיצור חסם לצרכנים לפנות אליה לצורך מתן שירות בתחום שינויים/ביטולים וכו' ובכך לכסות הפסדים בצורה צינית על גבי הצרכן, אשר התקשר איתם ונמצא בידיהם כלקוח שבוי, במיוחד כאשר מדובר בעניין שאינו מתיישב עם הוראות החוק".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    להזהר
    חיים 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה זו חברה שאסור להתקרב אליה גם שקונים שירות הם לא מתייחסים ,להזהר לרכוש מהם כרטיסים
    סגור
  • 4.
    עוקץ
    אני 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש רוצים לעקוץ מהתחלה
    סגור
  • 3.
    מה עושים עם bookaflight
    איחן 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזה עדיין ככה. מחייבים לשלם על שרות!!! לא חוקי.
    סגור
  • 2.
    עקץ ועדיין עוקץ ואין פוצה פה ומצפצף (ל"ת)
    אהרון 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    פשוט עקיצה - לקנות מוצר ולא ניתן לקבל שירות
    א.ד 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקווה שהצרכנים יתעוררו ולא יקנו מחברות שמוכרות לך טיסה ואין עם מי לדבר או לדבר במחיר טיסה פשוט חוצפה ואני לא מבין אפא האגודה להגנת הצרכן שתפרסם את זה
    סגור