דיגיטל וטק

אתר הביטוח הלאומי הופל, האם המידע שלכם נחשף?

האתר בו משתמשים מאות אלפים ביום קרס לאחר שהשרתים שלו הופלו במתקפת סייבר, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי הסביר: "יש לוודא כעת שלא מדובר בפעולת הסחה לאירוע משמעותי יותר"
כפיר אדר | 
ביטוח לאומי (צילום wikimedia, Istock)
אתר הביטוח הלאומי הושבת היום (רביעי) לזמן לא מבוטל לאחר מתקפת סייבר שהובילה לקריסת השרתים באתר, מה שהותיר מאות אנשים הזקוקים לטיפול להשאר מחוץ לאתר שם יכולים לנהל את ענייניהם, כעת נטען שלא נגנבו שום נתונים, אך האם מדובר בקדימון להמשך?
מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, בתגובה למתקפת הסייבר על אתר הביטוח הלאומי: "נראה שמדובר בהתקפה מתואמת שנועדה לייצר עומס שיוביל לקריסת השירותים באתר הביטוח הלאומי - יש לוודא כעת שלא מדובר בפעולת הסחה לאירוע משמעותי יותר".
 
ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר בHIT מכון טכנולוגי חולון וממקימי מערך הסייבר בשב"כ הסביר: "התקיפה על מערכות הביטוח הלאומי היא מתקפת מניעת שירות במסגרתה מעמיסים על השרת שאילתות שיוצרת עומס על המערכת התקשורת וכך נמנע ממנה מלתפקד. זאת דרגה נמוכה של תקיפות סייבר והיא אינה פוגעת במידע שמאוחסן במערכת ויחסית קל להתגבר עליה ולחזור לתפקוד בזמן קצר". 
"כרגע טרם יודעים מי עומד מאחורי המתקפה אבל מדינות כמו רוסיה ואיראן כן פעלו בשיטות אלו, כמו גם ארגוני טרור וקבוצות האקרים אידיאולוגיים. צריך לוודא שהמתקפה הנוכחית אינה פעולת הסחה למתפקה גדולה יותר".
לסיום טען: "מטרת התקיפה היא להפריע לסדר הציבורי והאזרחי של ישראל, כמו גם פגיעה תודעתית באמצעות ההעצמה וההתעסקות התקשורתית בנושא שביכולתם להגביר את חוסר האמון בגופים חיוניים כמו זה של הביטוח הלאומי".
ליאור פרנקל, יו"ר פורום הסייבר באיגוד ההיי-טק הישראלי ומנכ"ל ומייסד של Waterfall Security Solutions מוסיף: "משרדי הממשלה של מדינת ישראל נמצאים תמיד על הכוונת של גורמי טרור ועברייני סייבר. התקיפה הזו, על אתר הביטוח הלאומי, הינה רק הדוגמה העכשווית.
אל לנו לשגות באשליות, החוזק של מדינת ישראל כ"מעצמת סייבר" נמצא ברובו ביכולות התקיפה שלה. אל לנו להניח שאנחנו חסינים. 
מדינת ישראל צריכה להגדיר מה נדרש מהגופים הקריטיים, אלו שאנחנו לא יכולים לסבול שיותקפו, ולתת לחברות המצוינות שנמצאות בתעשייה המקומית לספק את הפתרונות. ההתמקדות צריכה להיות במניעת תקיפות ובשימור יכולת תפעולית ועסקית גם תוך כדי התקפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה