דיגיטל וטק

צפו: הפרגון המפתיע של גוגל למתחרה הכי גדולה שלה

ענקית האינטרנט  ביצעה צעד מפתיע והכריזה על חגיגות לציון דרך שהשיגה דווקא אחת המתחרות הוותיקות והמושבעות ביותר שלה

יאיר מור |  1
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
ביומיום, גוגל ומיקרוסופט הן אויבות מושבעות, שלא מפסיקות לבצע מהלכים שנועדו לעקוץ ולהפריע אחת לשניה – החל מפרסומות מלאות רמיזות, דרך חרמות הדדיים ועד תביעות בבתי משפט ועדויות בפני בית המחוקקים בארה"ב שנועדו לעודד הגברת רגולציה על המתחרה. אבל היום יצאה גוגל בצעד מפתיע, שדווקא מפרגן בענק למיקרוסופט – בלי להזכיר את שמה.
 
יוטיוב, אתר הווידאו הגדול בעולם ששייך לגוגל, חוגג טריליון צפיות לסרטונים הקשורים למשחק מיינקראפט – המשחק שבו השחקנים משחקים בתוך, ואף בונים ומרחיבים, עולם המורכב מפיקסלים צבעוניים בגדלים שונים. המשחק שוחרר בגרסה ניסיונית ב-2009 והושק רשמית ב-2011, והוא עולם וירטואלי שלם, שבו קיימים המוני תת-משחקים, החל מכאלה שמותאמים לילדים ומרוכזים בבניית עולמות ועד משחקי הישרדות אכזריים.
הסטודיו שפיתח את המשחק, Mojang, נרכש על ידי מיקרוסופט ב-2014 תמורת כ-2.5 מיליארד דולר, ומאז מיינקראפט הוא משחק מקורי של ענקית התוכנה. זה לא הפריע לו להמשיך לצמוח, ולהפוך למשחק הנמכר ביותר בכל הזמנים, עם מכירות של 238 מיליון עותקים, ו-600 מיליון שחקנים פעילים מדי חודש שהופכים אותו למשחק השישי הכי פופולארי בעולם.
עתה, חושף יוטיוב כי הפופולאריות הרבה של המשחק מתבטאת גם בצפייה בסרטונים שעוסקים בו באתר הווידאו: לפי האתר, יותר מ-35,000 יוצרים באתר מתרכזים במשחק, ויותר מ-700 ערוצים המוקדשים לו עברו את רף מיליון המנויים. רק ב-2021 הועלו לאתר יותר מיליון סרטונים העוסקים במשחק, וכל יום עולים סרטונים באורך מצטבר של 12 שנה הנוגעים למשחק בצורה זו או אחרת – החל משידורים של אנשים משחקים ועד דיונים על דרכים לשפר אותו.

יוטיוב מוסיף כי אפילו אם כל צפייה בסרטון מיינקראפט היתה באורך של שנייה בודדת – הסך של כל טריליון השניות הללו מצטבר ל-30,000 שנה. מאחר ובפועל הצפיות בסרטונים הללו ארוכות פי כמה וכמה – כנראה שהן מצטברות למאות אלפי שנים. כבר ב-2010 הגיעו סרטוני מיינקראפט למיליארד צפיות, באמצע 2018 עברו את ה-500 מיליארד וכעת, כאמור, נחצה הרף של טריליון צפיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמיד מצליח להרשים אותי מחדש
    תמוס עמם 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך הם שומרים ומגבים את כל הדאטה הזה. זה הון תועפות, לא?
    סגור