דיגיטל וטק

ביטוח לאומי באזהרה חמורה: אל תפתחו את ההודעה הזו

לאחר שאזרחים דיווח על קבלת הודעה הנושאת את השם 'ביטוח לאומי', האחרונה הודיעה כי לא מדובר בהודעה שיצאה מטעמה ולכן מדובר בהתחזות. האם יש סכנה לפרטים האישיים שלכם?
מערכת ice |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
ההתחזויות בסמארטפונים נמשכו והפעם מדובר בניסיון הונאה על חשבון הביטוח הלאומי שעדכן אמש (שבת) כי לא מעט אזרחים פנו לאחר שקיבלו למכשיר הנייד שלהם הודעות עם קוד אישי לכניסה למערכת המידע אישי באתר הבטח"ל, זאת על אף שלא ניסו להיכנס.
מהביטוח הלאומי נמסר כי מדובר בהתחזות וכי לא מדובר בהודעה כלשהי מטעמה: "בשעות האחרונות התקבלו תלונות על הודעות לאזרחים עם קוד אישי לכניסה למערכת מידע אישי באתר הביטוח הלאומי, והובהר כי: 1. אין להעביר את הקוד לאף אדם שייצור עימך קשר. 2. קוד חד פעמי מתקבל רק אצל אזרח שנרשם באתר הביטוח הלאומי ובוצע אימות לפרטים המזהים שלו. 3. אם לא ביצעת אימות שכזה, המערכת לא תישלח לך קוד חד פעמי ללא אימות. 4. אם קיבלת הודעת sms בשעות האחרונות, ולא יזמת פנייה שכזו, מדובר בניסיון התחזות".
 
בביטוח הלאומי ציינו גם כי ללא הקוד שברשותכם, אין שום דרך להכנס למערכת בשמכם ולכן אין סכנה לפגיעה בפרטיות. מאז, מערך המחשוב והסייבר של הביטוח הלאומי החל לעקוב אחר הנושא ועד כה לא נמצאה כל סכנה למערכות או למידע אישי של אזרחי ישראל הרשומים.
אגב, גם לפני כחודש נפל אתר הביטוח הלאומי לזמן קצר בשל מתקפת סייבר. אז נמסר כי המתקפה התמקדה בהעמסת מידע על האתר, וצויין כי לא נפרצו מאגרי מידע וכי כלל פרטי הציבור שמורים. בכל מקרה, מדובר בתקופה עמוסה של ניסיונות פישינג והתחזות על חשבון חברות גדולות כמו דואר ישראל, חברת החשמל ואפילו רמי לוי ושופרסל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשוט למחוק את ההודעה
    תלאביב 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ללחוץ על הקישור שנשלח אליכם,בהודעות, למחוק ,או לפני המחיקה,תתקשרו לחברה ותשאלו "אם שלחו לכם הודעה, גם חברת חשמל, דואר ישראל,תהיו זהירים,ואל תלחצו על קישור שנשלח אליכם, ככה אני עושה,מוחק או מתקשר לאותו חברה (חשמל,ביטוח לאומי, דואר וכו' ),תהיו זהירים
    סגור
  • 1.
    ביטוח לאומי
    אלין שמחה סעדה 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה לי מוזר לקבל הודעה מביטוח לאומי יש לי הרגשה שעכשיו שאולי זה הסייבר או שנכנסו אלי לאתר ביטוח הלאומי
    סגור