דיגיטל וטק

צוקרברג חוטף: האם אירופה תגרש את פייסבוק ואינסטגרם?

שרי האוצר של גרמניה וצרפת אמרו באירוע משותף כי הם אינם מפחדים מהאיום של מטא לסגור את הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם באירופה
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
האיום של מטא (לשעבר פייסבוק) לסגור את שתי הרשתות החברתיות הגדולות בעולם בפני משתמשים מאירופה לא מפחיד את מנהיגי היבשת, כך מצטייר מדברים שאמרו שרי האוצר של גרמניה וצרפת, שתי מנהיגות היבשת, באירוע משותף בפריז אתמול (שני).
סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג מדווחת כי שר האוצר הגרמני, רוברט האבֶּק, הזכיר באירוע כי הוא עצמו סבר בעבר מפריצה שגרמה לו לאבד את הגישה לחשבונותיו ברשתות החברתיות. "אחרי שנפרצתי, חייתי בלי פייסבוק וטוויטר במשך ארבע שנים – והחיים (כך) היו נפלאים", הוא אמר. מקבילו הצרפתי, ברונו לה-מר, הוסיף כי "אני יכול לאשר שהחיים טובים מאוד בלי פייסבוק ושאנחנו יכולים לחיות טוב מאוד בלי פייסבוק".
 
לה מר הוסיף כי "הענקיות הדיגיטליות חייבות להבין שהיבשת האירופית תתנגד (להן) ותאכוף את ריבונותה", ודיבר על מגוון דרכים שבהן כבר "נלחמה" אירופה בענקיות הטכנולוגיה, כגון חוקי פרטיות, מסים וקנסות שהוטלו עליהן, חסימת פיתוח של מטבעות דיגיטליים (שכבר גרמו לפייסבוק לבטל את פיתוח המטבע שלה פעמיים, לפי דיווחים) ועוד. האבק אמר כי האיחוד האירופי "הוא שוק פנימי כל כך גדול, עם כל כך הרבה כוח כלכלי, שאם נפעל יחד – לא יוכלו להפחיד אותנו עם משהוא כזה".
כזכור, בסוף השבוע איימה מטא כי "תיאלץ" לסגור את פייסבוק ואינסטגרם, שתי הרשתות החברתיות הגדולות בעולם, בפני משתמשים אירופים. הסיבה, לטענת החברה, היא שהאיחוד מטיל עליה מגבלות כה קשות למען פרטיות המשתמשים עד שהיא פשוט אינה יכולה לעמוד בהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה