דיגיטל וטק

Airbnb מבטיחה לסדר דיור חינם לפליטים מאוקראינה

החברה ששינתה את הרגלי החופשות בעולם מנסה להפוך לסוכנות לשיקום פליטים וקוראת למשתמשים במדינות אירופה לארח פליטים מהמדינה המותקפת
יאיר מור | 
Airbnb, אוקראינה (צילום unsplash)
ענקית האירוח Airbnb הודיעה היום כי היא לוקחת על עצמה פרויקט ענק למציאת פתרונות דיור לטווח הקצר והבינוני לפליטים הבורחים מאוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית, כך הודיע מנכ"ל החברה, בראיין צ'סקי, בטוויטר, ולאחר מכן גם בהודעה רשמית בבלוג של החברה.
לדברי צ'סקי, החברה מנסה לתת כרגע פתרונות דיור לטווח הקצר ל-100,000 מתוך 300,000 הפליטים שכבר נסו על נפשם מהמדינה המותקפת, לפי הערכות נציבות אירופה. המנכ"ל ביקש מבעלי דירות Airbnb במדינות השכנות לאוקראינה – בדגש על פולין, גרמניה, הונגריה ורומניה – להציע את דירותיהם לפליטים אם הם יכולים להרשות זאת לעצמם, אם לא, החברה תממן, מכיסה ומקרן Airbnb.org שהקימה לפני 5 שנים, את השכרת הדירות של משתמשים מאותן מדינות עבור הפליטים לטווח קצר, כדי לאפשר להם תקופת התאקלמות במדינות שאליהן ברחו.
 
במקביל, פנתה החברה במכתב לממשלות אירופה בבקשה לסיוע ושיתוף פעולה במציאת פתרונות עבור הפליטים מאוקראינה לטווח הרחוק יותר. הדבר נחוץ לאור הכמות האדירה של פליטים שנציבות אירופה צופה שיגיעו מאוקראינה למדינות השכנות – מיליונים.
מדובר ביוזמה מבורכת מצד החברה, שבחו"ל מתגאה בכך שסייעה למצוא דיור לטווח הקצר לכ-20,000 פליטים מאפגניסטן לאחר הנסיגה האמריקאית בשנה שעברה, אך בישראל זכורה מעט פחות לטובה. זאת לאחר שבנובמבר 2018 הודיעה כי לא תאפשר פרסום דירות בהתיישבות היהודית ביו"ש. לאחר ביקורת קשה שנמתחה עליה בישראל, קמפיין פרסומי ביזמת ניר ברקת שקרא לתיירים להגיע לאזור ותביעות רבות שהוגשו נגדה על ידי משתמשים שטענו להפליה בלתי חוקית, באפריל 2019 היא חזרה בה מכוונתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה