דיגיטל וטק

יוטיוב, פייסבוק וטיקטוק מתאחדות: זה הצעד הדרמטי שלהן

ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק, גוגל, טיקטוק ומיקרוסופט הודיעו ביממה האחרונים על צעדים משותפים למלחמה נגד התעמולה הרוסית המכשירה את הפלישה לאוקראינה
יאיר מור |  1
רשתות חברתיות (צילום freepik)
גוגל, מטא, טיקטוק ומיקרוסופט איחדו אמש (שני) כוחות במה שאילולא הנסיבות הטרגיות וההזויות שבהן זה קורה, היה עשוי להיות אירוע מרגש למדי: כל החברות הגדולות בתחום הטכנולוגיה הודיעו תוך שעות בודדות ביום שני בלילה לפי שעון ישראל כי הן מטילות חרם על שני כלי התקשורת הרוסים הגדולים – רשת הטלוויזיה Russia Today, הידועה בראשי התיבות RT ובכינוי "אל-ג'זירה הרוסית", וסוכנות הידיעות ספוטניק, ולא יאפשרו לתכנים שלהם להיחשף למשתמשים באירופה.
הראשונה שהודיעה על מהלך כזה היתה מטא (לשעבר פייסבוק). נשיא החברה, ניק קלג, הודיע בטוויטר כי "קיבלנו בקשות ממספר ממשלות והאיחוד האירופי לנקוט בצעדים נוספים ביחס לתקשורת הרוסית הנשלטת על ידי המדינה. בהינתן הטבע יוצא הדופן של המצב הנוכחי, נגביל את הגישה ל-RT וספוטניק ברחבי אירופה בזמן זה".
 
האזכור של "צעדים נוספים" נסוב על כך שכבר בשבוע הקודם חסמה מטא את אותן סוכנויות ידיעות, לצד גופי תקשורת רוסים נוספים, משימוש בפרסומות בפלטפורמות שלה משני הכיוונים – כלומר גם מרכישת פרסומות להעלאת החשיפה לתכנים שלהן, וגם מהצגת פרסומות באתרים שלהן שאת הרווחים עליהן פייסבוק חולקת עם האתרים.
הבא בתור להכריז על צעדים מקבילים היה בראד סמית', נשיא וסגן יו"ר מיקרוסופט. "אנו נעים במהירות כדי לנקוט בצעדים להפחתת החשיפה לתעמולה רוסית, כמו גם להבטיח שהפלטפורמות שלנו לא מממנות בלא כוונה את הפעילויות הללו", הוא כתב. "בהתאם להחלטה האחרונה של האיחוד האירופי, פלטפורמת Start של מיקרוסופט (כולל אתר MSN) לא תציג כל תוכן מ-RT וספוטניק הרוסים. אנו מסירים את אפליקציות החדשות של RT מחנות האפליקציות של Windows ודוחקים את תוצאות החיפוש (המובילות) לאתרים הללו ב(מנוע החיפוש) Bing, כך שיציג קישורים ל-RT וספוטניק רק כאשר המשתמש מתכוון בבירור להגיע לעמודים הללו. לבסוף, אנו חוסמים את כל הפרסומות מ-RT וספוטניק ברחבי רשת הפרסום שלנו ולא נציג כל מודעות מרשת הפרסום שלנו באתרים אלה".
 
טיקטוק, מצידה, הסתפקה בהצהרה לרדיו הציבורי בארה"ב, NPR, לפיו היא החלה לחסום את הגישה של משתמשים באירופה לתכנים של שני הגופים.
בשלב מאוחר יותר הצטרפה גם גוגל למתחרות והודיעה בטוויטר כי "בשל המלחמה המתמשכת באוקראינה, אנו חוסמים ערוצי יוטיוב הקשורים ל-RT וספוטניק ברחבי אירופה, החל מרגע זה. ייקח למערכות שלנו זמן 'להתניע'. הצוותים שלנו ממשיכים לנטר את המצב מסביב לשעון כדי לנקוט פעולה מהירה".
 
הצעדים הזהים של החברות הגיעו לאחר שביום ראשון הודיעה נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון-דר-ליין, כי אירופה מתכוונת להחרים את "מכונת התקשורת של הקרמלין" כדי למנוע מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, "לשקר ולהצדיק את הפלישה לאוקראינה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן כי רק למערב ולהן מותר להפיץ תעמולה (ל"ת)
    המערב הסובייטי 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור