דיגיטל וטק

יש לכם אייפון, אייפד או מק? עדכנו אותם מייד!

אפל שחררה עדכוני חירום לרוב המכשירים שלה מהשנים האחרונות, בפעם השישית מתחילת השנה, ככל הנראה במסגרת המלחמה שלה ב-NSO הישראלית
מערכת ice | 
תקלה באייפון (צילום unsplash)
אם יש לכם מכשיר של אפל ולא עדכנתם אותו בימים האחרונים – הזדרזו לעשות זאת מייד על ידי כניסה ל"הגדרות", "כללי" ואז "עדכוני תוכנה" כדי לבדוק ולהוריד את הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה ששוחררה ביום חמישי – במקרה של אייפון ואייפד מדובר על 15.4.1, ובמקרה של מחשבי מק 12.3.1.
העדכונים הללו מיועדים לסגור פרצות אבטחה שדווחו לאחרונה לאפל על ידי מקורות שלא הזדהו, אך לפי הדיווחים נראה כי הפרצה כבר ידועה להאקרים ומנוצלת על ידם כדי לחדור למכשירים של משתמשי אפל.
 
במקרה של אייפון ואייפד מדובר בפרצה בתוכנה של אפל, שמאפשרת לאפליקציות להריץ קוד זדוני עם גישה לכל חלקי המערכת ללא אישור; ובמקרה של מחשבי מק מדובר בדרייבר גרפי של אינטל שמאפשר לאפליקציות לגשת לזיכרון הליבה ולקרוא מידע שאמור להישאר מחוץ להישג ידן של אפליקציות צד שלישי.
הפרצה נמצאת בכל מכשירי אייפון מדגם 6s ומעלה – כלומר כל הסמארטפונים של אפל מ-2015 ואילך, מה שאומר שמאות מיליוני מכשירים ברחבי העולם מושפעים מהן.
מדובר בפעם השישית מתחילת השנה שאפל משחררת עדכון אבטחה דחוף לפרצות שככל הנראה כבר נוצלו על ידי האקרים. לפי דיווחים, לפחות רוב, אם לא כל, הפרצות הללו נוצלו על ידי תוכנת פגסוס של חברת הריגול הישראלית NSO, שמוזכרת לאחרונה רבות בתקשורת בעקבות החשיפות אודות האפשרויות שסיפקה לממשלים לרגל אחרי אזרחים, עיתונאים ופעילים פוליטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה