דיגיטל וטק

האם בקרוב נשלם הרבה יותר על אייפונים?

לפי דיווח חדש, אפל עובדת על תוכנית חדשה שבמסגרתה היא תבטיח למשתמשים לקבל אייפונים חדשים כל שנה – ועל הדרך תגרום להם לשלם עליהם פי שניים ואף יותר
יאיר מור |  1
אייפונים (צילום pixabay, unsplash)
מעריצי אפל עשויים למצוא את עצמם בעתיד הקרוב משלמים על מכשירי החברה הרבה יותר כסף, אולי אפילו בלי שישימו לב לכך – ואף באופן שבו הם עשויים לחשוב שהם יוצאים מורווחים, כך טוען מארק גורמן, כתב הטכנולוגיה של בלומברג, בטורו השבועי שיצא אתמול.
גורמן טוען מזה כשבוע וחצי כי אפל עובדת על הצעה חדשה ללקוחות: במקום לקנות אייפון, אייפד או מק, לשלם עליו במי-יודע-כמה תשלומים ואחר כך להחליף אותו באחד חדש ולשלם גם עליו את המחיר המלא, תציע אפל מודל של "ליסינג" – תשלום חודשי תמורת שדרוג של המכשיר לדור האחרון בכל שנה והחזרה של המכשיר הישן לחברה.
 
לפי גורמן, כיום מצביעים נתוני חברת המחקר הרב-לאומית Counterpoint על כך שמשתמש אייפון ממוצע משלם עליו 825 דולר ומחליף אותו אחרי שלוש שנים – כלומר, אפל מקבלת מכל משתמש 275 דולר בשנה או 23 דולר לחודש. כעת, הוא מציע, ייתכן שאפל תגבה מחיר חודשי של 35, 45 או 50 דולר לחודש תמורת הזכות לקבל בכל שנה את אייפון, אייפון פרו או אייפון פרו מקס החדשים (על מיני הוא לא מדבר, מסיבה לא ברורה). כך היא תרוויח בכל שלוש שנים 1,260, 1,620 או 1,800 דולר – כלומר לפחות כפול מכיום, ואף יותר מכך – ובנוסף להגדלת הרווח מכל משתמש כזה היא אף תוכל למכור את האייפונים המשומשים בני השנה במודל רגיל למשתמשים שמחפשים מכשירים משומשים בזול, ולהרוויח עליהם פעם נוספת.
כאמור, כרגע המחירים המדוברים הם בגדר ניחוש, המבוסס על השוואות מול תוכניות שדרוג קיימות של אפל עצמה ומפעילות סלולר בארה"ב – אך גורמן הוא אחד האנשים שמבינים את אפל טוב מכל אחד אחר, וסביר להניח שהוא קרוב למדי לאמת. מה שעוד לא ברור הוא מתי יושק מודל הליסינג לאייפון, והאם הוא יוצע גם בישראל (שבה כבר הוצע ליסינג לסמארטפונים ב-2016 על ידי פרטנר).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Samsung
    Samsung 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    Samsung ??
    סגור