דיגיטל וטק

זלנסקי נאם מול חברי הפרלמנט – וזה מה שקרה

מתקפת סייבר אירעה בסוף השבוע נגד מדינה נוספת ש"אירחה" את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לנאום וירטואלי בפני חברי הפרלמנט שלה
יאיר מור | 
ולודימיר זלנסקי (צילום יוטיוב/ Guardian News)
אתרי האינטרנט של משרדי הביטחון והחוץ של פינלנד נפלו ביום שישי בצהריים למשך כשעה בעקבות מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) שיצרה עליהם עומס כבד ומכוון, כך דווח בסוף השבוע בחשבון הטוויטר של משרד הביטחון ובאתר של משרד החוץ הפינים.
המתקפה החלה בדיוק בזמן נאום של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בפני 200 חברי הפרלמנט של המדינה, והסתיימה זמן קצר אחריו.
 
הפינים לא האשימו את הרוסים באופן רשמי במתקפה, אך התזמון שלה בזמן נאומו של זלנסקי מצטרף לכמה תקריות דיפלומטיות נוספות בין שתי המדינות בימים האחרונים: ביום שישי בבוקר דווח כי מטוס נוסעים רוסי "השיג גבול" כאשר טס במשך שלוש דקות מעל השטח האווירי של פינלנד למרות שהשמים שלה, כמו של שאר מדינות אירופה, סגורות כרגע למטוסים רוסיים, ומספר ימים קודם לכן איים פוליטיקאי רוסי בשם ולדימיר ג'בארוב, חבר המועצה הלאומית של רוסיה (הבית העליון בממשל, שנמצא מעל הדומא), כי אם פינלנד תצטרף לנאט"ו כפי שהיא שוקלת לעשות כרגע "היא תהפוך למטרה. אני חושב שזו תהיה טרגדיה נוראית לכל העם הפיני".
בנוסף, זו לא הפעם הראשונה שממשלה ש"מארחת" את זלנסקי לנאום וירטואלי מותקפת על ידי רוסיה: בחודש שעבר, בזמן נאומו של זלנסקי מול חברי הכנסת בישראל, דיווחה היחידה לאבטחת מידע של הכנסת על ניסיון רוסי להפיל את השידור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה