דיגיטל וטק

חצי מהנשים בישראל מפתחות תוכנה? זה סניף התכנות שהושק

קהילת הנשים הטכנולוגיות הגדולה בישראל מתרחבת - ;she codes משיקה סניף חדש בחברת קלטורה. עשרות נשים מעולמות תוכן מגוונים כבר הצטרפו: "הבנתי שאם לא אלמד עכשיו קוד, בעתיד הנכדים שלי יסתכלו עליי כעל מישהי שלא יודעת קרוא וכתוב"
מערכת ice | 
קלטורה (צילום מורן דנקנר)
קהילת ;she codes השיקה סניף חדש בחברת הטכנולוגיה המצליחה קלטורה. הקהילה מונה כיום 45 סניפים עם מעל ל- 50,000 חברות לומדות תכנות ב- ;she codes כחלק ממערך עצום של נשים למען נשים ששם לעצמו מטרה: להגיע ליעד של 50% נשים מפתחות תוכנה בישראל. המשתתפות לומדות תכנות מנשים אחרות בתפקידי מפתח בהייטק שעושות זאת בהתנדבות.
המשתתפות בסניף החדש של ;she codes בחברת קלטורה הן נשים בכל הגילאים ומכל המגזרים שמגיעות מרקעים שונים ללמוד לתכנת מתוך הבנה שהעולם התקדם, קוד היא שפה שחובה לדעת והמקצועות הטכנולוגים מגוונים, יצירתיים ומתגמלים. הן מבינות גם שהדרך הנכונה להשתלב בעולם הטכנולוגי הגברי היא באמצעות קהילה תומכת של נשים.
סיגל סרור, סמנכ"לית משאבי אנוש של קלטורה מציינת כי "החברה פועלת רבות להשגת שוויון מגדרי. פתיחת סניף ;she codes הינו עוד צעד חשוב בקירוב אוכלוסיות נשים לעולמות הטכנולוגיה בחברה הישראלית והגלובלית. הסניף מופעל בהתנדבות על ידי שתי עובדות קלטורה - טלי קישון, מנהלת אזור ת"א ב-shecodes; וליאור בוקשפן, מנהלת סניף קלטורה. החשיפה של הנשים ב- ;she codes לעובדות קלטורה, והקשר ההדוק עמן, תורם רבות לתחושת היכולת והבטחון העצמי של המשתתפות בכניסה לעולם העבודה בהייטק. האמונה שלנו היא שהתמיכה באקוסיסטם הנשי הטכנולוגי תוביל להכנסת כוח נשי רב יותר לחברות היי טק".
אנה ליפשיץ אגמון, מנכ"לית ;she codes: "קהילת she codes; הוקמה לפני 8 שנים עם יעד שאפתני להגיע ל-50% מפתחות תוכנה בישראל. השקת הסניף החדש שלנו, שהוא אחד מ-45 סניפים פעילים ברחבי הארץ, הוא ההוכחה שאנחנו בדרך הנכונה. בזכות שיתוף פעולה של חברות הייטק מובילות כמו קלטורה שמבינות את חשיבותו של היעד, אני בטוחה שנגיע אליו תוך מספר שנים ונהיה 50% נשים מפתחות תוכנה בישראל".
 
לילי ניב, בת 53, עו"ד וד"ר למשפטים במקצועה, החליטה ללמוד תכנות רק כדי להבין על מה הבנים הסטארטאפיסטים שלה מדברים כל היום. "הבנים שלי בעולמות הסייבר והמחשבים ונמאס לי לא להיות חלק מהשיחה", היא מספרת. "הגיע הזמן שגם אני אבין על מה מדובר. זה עולם אחר ממה שאני מכירה וזה עולם מרתק. מבחינתי, העיקר שבשיחות המשפחתיות אני משתלבת".
הגר ראובני היא מורה פרטית ללשון שהחליטה שהיא רוצה לעשות הסבת מקצוע וכעת היא לומדת תכנות ב ;she codes. "עשיתי תואר שני בחינוך אבל מהר מאוד מיציתי את התחום. הגעתי ל- she codes; כי אני צריכה מקפצה לעולם ההייטק וזה המקום הנכון. יש לי עוד דרך ארוכה אבל אני מרגישה שאני בכיוון הנכון".
 
מעין כץ בת ה-30 היא מעצבת תכשיטים מצליחה בוגרת תואר בעיצוב, אבל למרות ההצלחה היא הרגישה שהעולם מתקדם למקצועות הטכנולוגיים והיא לא יכולה להישאר מאחור. "הבנתי שאם לא אלמד עכשיו קוד, בעתיד הנכדים שלי יסתכלו עליי כעל מישהי שלא יודעת קרוא וכתוב", היא אומרת. "אני רוצה שיהיו לי הרבה דלתות פתוחות ולא רק דלת אחת. עכשיו אני לומדת תכנות frontend ואני ממש מרגישה שזה מרתק אותי, אני מתפתחת, אני אוהבת את זה מאוד".
מורן דנקנר עלתה לארץ לפני חצי שנה מארה"ב, היא הייתה יוצרת תוכן ויזואלי וחיפשה תפקיד דומה בעולמות ההייטק. "לקחתי קורס ב- ;she codes וחיפשתי עבודה במקביל. התמיכה של הבנות והעזרה המקצועית הובילו אותי למצוא עבודה". מורן השתלבה בתפקיד head of creative production בחברת overwolf.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה