דיגיטל וטק

אמזון נגד פייסבוק: התוכנית השאפתנית של בזוס

אחרי שחיסלה את רוב סוגי החנויות הפיזיות והפכה את רכישת המוצרים ברשת לברירת מחדל עבור רוב הגולשים, כעת מתכוונת ענקית המסחר המקוון להתחרות גם ברשת החברתית הגדולה בעולם
יאיר מור |  1
מארק צוקרברג, ג'ף בזוס (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, ג'ף בזוס)
אמזון מנסה להיכנס לתחום חדש, כך מדווח אתר פרוטוקול על פי מספר הצעות עבודה שפורסמו באתר החברה בחודשים האחרונים.
לפי הדיווח, בין הצעות העבודה שפרסמה אמזון לאחרונה בלטו רבות שבהן מוזכר תחום המציאות המורחבת – כינוי כללי לתת-תחומי המציאות המדומה (כלומר משקפי וידאו שמציגים עולם וירטואלי) והרבודה (כלומר משקפיים שקופים שמציגים מין הולוגרמות על גבי העולם האמתי). בין התפקידים שפורסמו בתחום נכללו מדעני ראיית מחשב, מעצבים, מנהלי תוכניות, מנהלי מוצר, חוקרים וטכנולוגים.
כך, למשל, במודעת חיפוש למנהל תוכנית נכתב כי "אתם תפתחו רעיון מציאות מורחבת מתקדם עד לשלב של מוצר צרכני חדש לחלוטין, קסום ושימושי"; במודעה אחרת, שכבר הוסרה בינתיים, נכתב כי העובדים יעסקו ב"מכשירי מציאות מורחבת/רבודה" וב"פיתוח קוד לאבות-טיפוס מוקדמים כל הדרך לייצור המוני". במודעה למעצבי ממשק הוזכר כי הם ייצרו "חוויות בידור תלת-ממדיות במציאות רבודה".
 
תחום המציאות המורחבת מתחמם מאוד בשנים האחרונות, ועוד ועוד חברות מנסות להתחרות בו. החלוצה היתה מיקרוסופט, שהציגה כבר בינואר 2015 את Hololens, משקפי המציאות הרבודה המסחריים הראשונים בעולם, מטא (פייסבוק לשעבר) שרכשה ב-2014 את Oculus תמורת 2 מיליארד דולר, גוגל וסנאפ, וכמובן שלפי שמועות עקשניות שמסתובבות כבר שנים אפל מפתחת גם היא משקפי מציאות רבודה.
כיום, מטא היא השליטה הבלעדית בתחום, עם נתח שוק מדהים של 80% נכון לרבעון האחרון של 2021, לפי נתונים שפרסמה אתמול (שלישי) חברת המחקר Counterpoint. החברה ציינה כי ברבעון המדובר, 90% ממשקפי המציאות המורחבת שנמכרו היו עצמאיות – כלומר כאלו שאינן דורשות חיבור למכשיר חיצוני כדי לעבוד, בניגוד לקסדות המוקדמות של מטא שהיו כבולות (תרתי משמע) למחשבים.
אמזון עצמה הגישה לפני כעשור מספר בקשות פטנטים בתחום משקפי הווידאו, אך מעולם לא הציגה מוצר שעשה שימוש ברעיונות שהציגה אז. מה שהיא כן הציגה בשנתיים האחרונות הוא "משקפיים חכמים" בעלי אוזניות ומיקרופונים, שמיועדים רק לדבר עם העוזרת הקולית אלכסה ואין להם מסך.
אמזון לא הגיבה לידיעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזוס רוצה הכל עיניים גדולות
    רק מזומן 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שצוקרברג פחות חמדן.לפרק את שתי החברות
    סגור