השוק

מכה לאמזון: תיאלץ להחזיר לעבודה עובד שהפגין נגדה

אמזון תיאלץ להחזיר לעבודה עובד שפיטרה לפני שנתיים אחרי שהפגין נגדה, לאחר שבית המשפט בארצות הברית קבע כי פיטוריו היו שלא כדין
מערכת ice | 
אמזון (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)

אמזון תיאלץ להעסיק חזרה עובד שהפגין נגדה ופוטר לפני שנתיים, כך נקבע על פי פסיקה של שופט מנהלי בארה"ב, עליה דווח היום (שלישי) בניו יורק טיים. על פי הדיווח, השופט בנג'מין גרין קיבל את הטענה של הסוכנות הפדרלית ליחסי עבודה (NLRB) לפיה הפיטורים היוו ענישה על ההפגנה למען שיפור תנאי הבטיחות, ולכן בהתבסס על חוקי העבודה הפדרליים פיטוריו היו "שלא כדין".

בתחילת אפריל 2020, כשהקורונה רק פרצה לחיינו, פתח העובד ג'רלד ברייסון במחאה מחוץ למחסן החברה, כיוון שלשיטתו לא היו במחסן אמצעי הגנה הולמים מפני הנגיף, בעוד לעומתו, עובדת אחרת טענה שהיא מוכירה תודה על תוספת השכר שהיא מקבלת בימי הקורונה. בין השניים החל ויכוח קולני שבסופו ברייסון פוטר, ואילו הקולגה שלו קיבל מכתב אזהרה, אך זכתה לשמור על עבודתה.
 



בעוד שברייסון גרס כי פוטר בעקבות ניסיון התאגדות במקום העבודה, אמזון ביקשה לטעון כי הוא פוטר בשל התבטאויותיו הוולגריות. "עבורי, לנצח ולעבור שוב בדלתות הללו – זה משנה הכל", ציטטו את ברייסון בעיתון, כמו גם את דוברת אמזון קלי נטאל, שאמרה כי הם מתכוונים לערער על הפסיקה וחזרה על הטענות ש"ברייסון פוטר בשל התנהגות ביריונית, קללות והשפלה של עובדת מול מקום העבודה".
 

לא ברור האם הבקשה לערעור תתקבל, שכן השופט דחה באופן חד משמעי את טענות החברה, והעדויות שהביאה באומרו כי זה "בלתי סביר בעיניי ששישה אינדיווידואלים שהיו עדים לוויכוח יתארו אותו בצורה כה חד־צדדית ומוגזמת – אלא אם מישהו שידל אותם להעיד כך".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה