דיגיטל וטק

אפל הורגת את המכשיר האהוב ביותר בהיסטוריה שלה

החברה הגדולה בעולם הודיעה כי הפסיקה לייצר את נגן המולטימדיה שלה, אייפוד, קצת יותר מ-20 שנה לאחר השקתו הראשונה
יאיר מור |  1
אייפוד Touch (צילום gpointstudio / Freepik)
לא נפסיק לשיר, אבל כן נפסיק להסתובב עם מכשיר ייעודי למוזיקה: אפל הודיעה אמש (שלישי) כי אייפוד, נגד המוזיקה הנייד שלה, הגיע לסוף דרכו וייצורו הופסק. עם זאת, בצורה אופיינית מאוד לאפל, היא סירבה לומר את המלים מפורשות, אלא הצהירה כי "לקוחות יכולים לרכוש אייפון טאץ' דרך אתר אפל, חנויות אפל ומשווקים מורשים של אפל כל עוד המלאי קיים" – כלומר, המכשירים שכבר נמצאים במחסנים יימכרו, אך לא יגיעו יותר מכשירים חדשים.
הדור הראשון של אייפוד הושק בסוף 2001, והיה בין נגני המוזיקה הניידים הראשונים בעולם ששילבו אחסון מובנה בנפח של מספר גיגה-בייטים שהספיק להמוני שירים (אז היה מדובר על כמה מאות) עם ממשק משתמש נוח יחסית, והחל מ-2003 גם חנות מוזיקה וירטואלית שאפשרה לרכוש באופן חוקי שירים בפורמט דיגיטלי כדי לאחסן על הנגן.
 
עד מהרה הוא הפך ללהיט, בתקופה שבה אפל היתה חברת נישה שמכרה מחשבים ותוכנות למשתמשים בעלי ארנקים עמוקים ומקצועות מדיה. ב-2009, שנה וחצי לאחר השקת האייפון הראשון, היוו מכירות האייפוד 29% מכלל הכנסות אפל, ועד היום נמכרו ברחבי העולם כ-450 מיליון מכשירים מהסדרה, כאשר דגם אייפוד טאץ' המשיך להימכר, ואף להשתדרג, פעם בכמה שנים במקביל לאייפון.
גְרֶג ג'וֹזְוויאַק, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי, סיכם את המהלך בכך ש"מוזיקה תמיד היתה חלק מהליבה שלנו באפל, והבאה שלה למאות מיליוני משתמשים בדרך שבה אייפוד עשה זאת השפיעה לא רק על תעשיית המוזיקה – היא גם הגדירה מחדש כיצד מוזיקה נחשפת, מואזנת ומשותפת. כיום, רוחו של האייפון עדיין חיה. שילבנו חוויית מוזיקה מדהימה בכל המוצרים שלנו – החל מאייפון ואפל ווטש, דרך (רמקול) HomePod Mini ועד (מחשבי) מק, (טאבלטי) אייפד ואפל טיוי, ואפל מיוזיק מעניקה איכות צליל מובילה בתעשייה עם תמיכה בצליל מרחבי. אין דרך טובה יותר ליהנות, לגלות ולחוות מוזיקה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש iPhone SE בלי סים למי שמתגעגע (ל"ת)
    דדד 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור