דיגיטל וטק

הערב הגדול של אפל: על מה תכריז החברה?

הערב תיפתח ועידת המפתחים השנתית של אפל. כאן תוכלו לצפות בה בשידור חי ולהתעדכן בכל מה שצפוי להיות שם
יאיר מור | 
אפל (צילום vecteezy)
הערב, בשעה 20:00 לפי שעוננו, תפתח אפל בפעם ה-36 את ועידת המפתחים העולמית שלה, WWDC, בה היא חושפת מדי שנה בשנה את החידושים שעומדים להגיע למערכות ההפעלה והאפליקציות שלה – מה שלעתים קרובות רומז גם לגבי יכולותיהם של המוצרים העתידיים שלה.
האירוע, שיתקיים השנה במתכונת היברידית – גם בשידור חי ברשת וגם במתכונת מצומצמת בקמפוס המפואר של אפל בקופרטינו – צפוי לכלול הכרזות רבות מאוד, אך דווקא ההכרזה הגדולה ביותר שהחברה תכננה לכאורה לקיים באירוע הזה תידחה כנראה לאירוע הבא, לפי מארק גורמן, כתב הטכנולוגיה של בלומברג. מדובר על הצגת משקפי המציאות המדומה והרבודה של אפל, שכפי שדיווחנו לאחרונה כבר הוצגו לבכירי החברה, אך עדיין אינם מוכנים להשקה. גם אם החברה תדבר עליהם בוועידה שלה, ההשקה שלהם לא תקרה בזמן הקרוב.
 
מה שידוע עליהם, מלבד העובדה שמדובר בדור חדש של משקפיים שמשלבים אפשרות לצפות בעולם וירטואלי לחלוטין או להשתמש במצלמות החיצוניות כדי לשדר את העולם האמתי למשתמש בשידור חי אך לשתול על גביו שכבות תלת-ממדיות מדומות של מידע אינטראקטיבי, הוא שהם יכללו יכולות כמו עקיבה אחר הגוף והידיים של המשתמש כדי להגיב לתנועות שלו. מערכת ההפעלה שלהם נקראת realityOS – פרט שידוע מאחר שאפל הגישה בקשה לרישום סימן מסחרי על השם הזה בליכטנשטיין לפני שנה, ובארה"ב הוגשה בקשה דומה לפני חצי שנה על ידי חברת קש בשם Realityo Systems, שהוקמה לפי בדיקת ice ימים בודדים קודם לכן בדלאוור והכתובת הרשמית שלה היא חברה לרישום חברות קש, שיושבת בבניין הצמוד למשרד המסחר של המדינה – סימן קלאסי לכך שמדובר במשרד לרישום חברות קש עבור גורמים שרוצים להיות קרובים למקבלי ההחלטות כדי לזרז תהליכים ואישורים.
מה שבטוח יוכרז הערב הוא גרסאות חדשות למערכות ההפעלה של אפל לאייפון, אייפד ומק. בגרסה הבאה של iOS החידושים המרכזיים צפויים להיות אפשרות לתצוגה קבועה של שעה והתראות כל זמן שהמסך כבוי, כמו גם ווידג'טים במסך הנעילה; ב-iPadOS צפויה תמיכה טובה בהרבה בעבודה עם חלונות, שאמורה להפוך את הטאבלטים של אפל למחשבים שיתחרו באלו המריצים את Windows של מיקרוסופט; וב-watchOS צפוי מצב חדש וחסכוני בסוללה, למי שלא רוצה להטעין את השעון כל יום.
ייתכן גם שבאירוע יוכרזו מחשבים חדשים מדגמי מקבוק פרו ומקבוק אייר בגדלי 13 אינץ', כאשר הראשון צפוי להיות דומה מאוד לקודמו אך ללא מסך המגע הקטן בראש המקלדת, והשני צפוי להיות השינוי המשמעותי ביותר בסדרה מזה כעשור, עם חיבור USB-C, טעינה בתקן MagSafe, חיישן טביעת אצבע ויחס גודל למסך משופר, כמעט ללא שוליים ועם מגרעת בחלק האמצעי-עליון של המסך למצלמת שיחות הווידאו. עם זאת, שתי ההכרזות הללו נתונות בספק בשל עיכובים בייצור שנגרמו על ידי הסגרים בסין בחודשיים וחצי האחרונים, שנפתחים כעת.
האירוע ישודר בשידור חי כאן:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה