דיגיטל וטק

היזהרו: אלו ההודעות באינסטגרם שאסור ללחוץ עליהן

תרמית חדשה מהסוג הוותיק שנתקלנו בו בעבר, אך תחת מעטה חדש, מופצת בימים אלה ברשת החברתית. גם אנחנו ברשימת הקרבנות הפוטנציאליים. כך תינצלו מנפילה בפח
יאיר מור |  1
אינסטגרם (צילום unsplash)
"זכיתם ב-1,000$! אם תויגתם, תקבלו מענק נוסף. קישור בביו" – זה, פחות או יותר (במקרה הזה בתרגום חופשי מספרדית), הטקסט בפוסט שעליו תויגנו בסוף השבוע באינסטגרם, יחד עם כמה משתמשים נוספים. הפוסט הועלה על ידי פרופיל חדש, עם שם גנרי וללא תמונת פרופיל, שכל 9 הפוסטים בו עלו באותו יום, עם אותו ניסוח ותוך תיוג של משתמשים שונים. כל התמונות בפוסטים היו של אנשים שאמורים להיראות כמו משתמשים המומים מהפרס שקיבלו – שבכל פעם מוצג כסכום אחר של... רופי. כן, המטבע ההודי. בפוסטים בספרדית. שמבטיחים דולרים.
אם זה לא היה מובן עד עכשיו, מדובר בתרמית חדשה מהסוג שראינו כבר אינספור פעמים, ובשנה האחרונה בדרך כלל התבססה על הבטחה לאייפון תמורת דמי משלוח סמליים. עד שנכנסנו לפרופיל הקישור כבר הוסר, אבל גם אם הוא היה שם לא היינו לוחצים עליו. במקום זה היינו מנסים לברר לאן הוא מוביל דרך כלים שונים לחשיפת הכתובות המלאות שמשויכות לקישורים מקוצרים מהסוג שאנשים מעלים לפרופיל האינסטגרם.
 
סביר להניח שבחודשים הקרובים הפוסטים הללו יילכו ויתרבו, ויעלו בשפות שונות ועם הבטחות לסכומים שונים. לא משנה עד כמה "אמינה" נראית לכם הפנייה – כמובן שאסור, בשום אופן, ליפול בפח. אל תלחצו על שום קישור, אל תלחצו אפילו על "לייק" (מפני שזה מסמן לנוכלים שאתם קרבנות פוטנציאליים), ובהחלט אל תתפתו לשלם על הזדמנות לפרס שלא קיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תיקון טעות
    מיקי 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה פורטוגזית,לא ספרדית
    סגור