דיגיטל וטק

אקס-פקטור: מכירות קונסולות אקס-בוקס, פלייסטיישן וסוויץ'

לאחר שמיקרוסופט חשפה את נתוני המכירות המאכזבים של קונסולות המשחקים שלה, כעת אפשר להעריך מה תמונת המצב בקרב בינה לבין סוני (ונינטנדו) ומי מביניהן יכולה להיות מרוצה במיוחד מהמצב הנוכחי
יאיר מור | 
קונסולות (צילום .vecteezy)
עכשיו זה כבר לא סוד: קונסולות Xbox One של מיקרוסופט נמכרו מאז 2013 ועד כה בפחות ממחצית ממספר היחידות של המתחרות – קונסולות פלייסטיישן 4 של סוני. כפי שדיווחנו מוקדם יותר, מי שחשף את הנתון הזה הוא מיקרוסופט עצמה, שבמשך 6.5 השנים האחרונות עשתה מאמצים להסתיר אותו.
לדברי מיקרוסופט, קונסולות הדור הקודם של סוני מכרו "יותר מכפול" מהמקבילות שלה. חיפוש נתונים על הנושא מעלה כי הדבר מאשר הערכות של חברת המחקר Ampere: בשנת 2020 העריכה החברה כי עד אמצע השנה נמכרו ברחבי העולם 51 מיליון קונסולות אקס-בוקס וואן – כ-46% (או, במלים אחרות, 54% פחות) ממספר הקונסולות שמכרה סוני באותה תקופה, ועמד על 111 מיליון. אפילו קונסולת הסוויץ' של נינטנדו, שהושקה כמעט 3.5 שנים אחרי שתי האחרות, הספיקה לעקוף את המכשיר הוותיק יותר של מיקרוסופט תוך שלוש שנים ורבעון בלבד ולהגיע ל-57 מיליון יחידות.
כעת, לפי הודאת מיקרוסופט המאשרת פחות או יותר את היחס הזה, ניתן להעריך כי נכון לנתונים האחרונים שבידינו – נתוני מרץ 2022 – מכרו קונסולות הדור השמיני (כך נקרא הדור הקודם של הקונסולות הביתיות) של מיקרוסופט סביב 54 מיליון יחידות, ולכל היותר 56.5 מיליון, לעומת 117.2 מיליון יחידות פלייסטיישן 4 ו-107.7 מיליון יחידות סוויץ'.
 
עם זאת, הקרב על שוק הקונסולות לא אבוד מבחינתה של מיקרוסופט: קונסולות הדור התשיעי שלה – Xbox Series X ו-Xbox Series S – משתרכות במרחק קטן משמעותית מאחורי זו של סוני – PlayStation 5. לפי הערכה עדכנית של אמפיר, שמבוסס על דו"חות החברות עד סוף שנת 2021, מאז השקת הדור התשיעי בסוף 2020 מכרה סוני יותר קונסולות ממיקרוסופט – 12.5 מיליון לעומת 7.7 מיליון (כאשר נינטנדו, שקונסולת הסוויץ' שלה הושקה כאמור בדיוק באמצע שבין השקת דורות 8 ו-9 של המתחרות, עמדה בסוף השנה שעברה על מכירות של כ-100 מיליון יחידות) – אך ההפרש ביניהן עומד על 38% "בלבד", או פי 1.6 לטובת סוני. לעומת "יותר מכפול", זה שינוי חיובי עבור מיקרוסופט. בעת הצגת הדו"ח האחרון שלה אף ציין מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, כי בארה"ב מובילה מיקרוסופט את מכירות הקונסולות זה שלושה רבעונים רצופים – הישג היסטורי בהתחשב בהפרשים לטובתה של סוני באופן קבוע בשנים שעברו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה