השוק

מיקרוסופט פספסה את התחזיות – והמשקיעים אדישים

ענקית התוכנה ושירותי המחשוב סיימה את הרבעון בצמיחה כמעט בכל המדדים – אך בקצב איטי מכפי שקיוותה. החברה ציינה כי בין הסיבות לפספסוס היו התחזקות הדולר, הצניחה במכירות המחשבים, הסגרים בסין, והמשבר העולמי שמוביל לקוחות לצמצום הוצאות והאטת הזמנות מתוכננות
יאיר מור | 
סאטיה נדלה (צילום ויקיפדיה)
מיקרוסופט הציגה אמש (שלישי) את הדוח הרבעוני האחרון שלה לשנת הכספים 2022 (מיקרוסופט מגדירה שנה כיולי עד יוני), ולמרות פספוס של התחזיות נראה שהמשקיעים לא נבהלו.
את הרבעון סיימה החברה עם הכנסות בסך 51.9 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; רווח תפעולי של 20.5 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל; רווח נקי בסך 16.7 מיליארד דולר – עלייה של כ-2%; ורווח למניה של 2.23 דולר. זאת לעומת תחזיות להכנסות בסך 52.4 מיליארד דולר ורווח למניה בגובה 2.29 דולר, כך לפי חישוב ממוצע ציפיות האנליסטים של בלומברג.
 
גם בפירוט תחומי הפעילות נראה לכאורה שמיקרוסופט נמצאת במצב טוב, למרות אי עמידה בציפיות: תחום הפרודוקטיביות (אופיס) הכניס 16.6 מיליארד דולר, שקרובים מאוד לתחזיות ומהווים עלייה של 13%, אך תחום הענן, המהווה את המיקוד העיקרי של החברה מאז מונה סאטיה נאדלה מחטיבת הענן למנכ"ל, עלה בקצב איטי יותר מהצפוי – הכנסות של 20.9 מיליארד דולר לעומת צפי ל-21.1 מיליארד, וצמיחה של 40% בשירותי אז'ור לעומת צפי ל-44% (וגידול של 46% ברבעון הקודם).
החברה ציינה כי התחזקות הדולר פגעה בהכנסותיה, לצד הצניחה של כ-15% במכירות המחשבים, גל הסגרים בסין שפגע בייצור המחשבים והוריד את מכירת רישיונות Windows ליצרניות ב-300 מיליון דולר או 2%, הפחתה של תקציבי פרסום שהפחיתו הכנסות בתחום זה ב-100 מיליון דולר (אך הן עדיין עלו ב-18%) ירידה של 6% במכירת שירותים ומשחקים לקונסולות האקס-בוקס שבזמן הריחוק החברתי היו אמצעי בידור מועדף, פיטורי עובדים במסגרת מה שהיא מכנה "יישור אסטרטגי של הקבוצות העסקיות שלנו" שעלו לה 113 מיליון דולר בחבילות פיצויים, ועלויות בסך 126 מיליון דולר בשל צמצום הפעילות ברוסיה.
לדברי נאדלה, "ראינו דרישה רבה, 'חטפנו' נתח שוק, והגדלנו את מחויבות הלקוחות לפלטפורמת הענן שלנו" – ונראה שהמשקיעים מאמינים לו, שכן למרות אזהרה מראש לגבי האכזבה בביצועים שיצאה בחודש שעבר, וסיום של יום המסחר בנאסד"ק בירידה של 2.7%, בשעות המסחר המאוחר רשמה המניה תנודות קלות בלבד של פחות מאחוז לשני הכיוונים לחילופין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה