דיגיטל וטק

סוחרי הסמים בטלגרם ישלמו מחיר? כך עבדה השיטה שלהם

תיאמו עם הלקוחות את עסקת הסם בקבוצות שונות בטלגרם תחת שמות בדויים, דרשו להזדהות באמצעות צילום תעודת זהות, צילום מסך מהרשתות החברתיות והעמידו דרישה להעביר סרטון בו הלקוח מחזיק בכסף. לעיתים נדרש הלקוח לשלוח סרטון בו הוא מצלם את עצמו משתמש בסמים. כעת הפרקליטות הגישה כתבי אישום חריפים
מערכת ice | 
טלגרם (צילום vecteezy, pixabay)
פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד יעקב טספאיה, יוסף רטה, אוריאל מאיר ואבנר צבי פרידמן, תושבי ירושלים וכפר תפוח כבני 23-19, וזאת לאחר שסחרו, במספר הזדמנויות, בסמים מסוכנים.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מנאל אבו עאמר, הנאשמים נהגו לסחור בסמים מסוכנים מסוגים שונים, בין היתר קטאמין ופסילוצין (פטריית הזיה),  באמצעות אפליקציית הטלגרם. הנאשם יעקב טספאיה תיאם עם הלקוחות את עסקת הסם בקבוצות שונות בטלגרם תחת שמות בדויים, בין היתר, "פיטר פן" ו-"מיסטר ספלינטר". לאחר שפנו אליו לקוחות לקניית סמים הוא דרש מהם להזדהות בפניו, באמצעות צילום תעודת זהות, צילום מסך מהרשתות החברתיות ודרישה להעביר לו סרטון בו הלקוח מחזיק בכסף. לעיתים נדרש הלקוח לשלוח סרטון בו הוא מצלם את עצמו משתמש בסמים.
 
לאחר השלמת הליך האימות, הייתה ללקוחות אפשרות לאסוף את הסמים בצורה עצמאית או לקבל את הסמים באמצעות שאר הנאשמים, או שליח אחר מטעמו של טספאיה. על פי כתב האישום, הנאשמים החזיקו סמים מסוכנים בכמות שאינה לצריכה עצמית, בחלק מהמקרים בדירה שכורה של שניים מהנאשמים. במהלך חיפוש משטרתי בדירה ניסה טספאיה לזרוק מהחלון שקית עם סמים ופרידמן הפריע לשוטרים בעת החיפוש.
כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של סחר בסמים מסוכנים, ניסיון לסחר בסמים מסוכנים, שיבוש מהלכי משפט, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה