דיגיטל וטק

מצעידים את הרשויות המקומיות אל עבר עולם מוניציפלי חדשני

אומת הסטארט אפ חייבת לבוא לידי ביטוי בשטח וזה מתבקש והכרחי שנראה יותר ויותר פתרונות חכמים גם בעולם המוניציפלי. שיטות התפעול והניהול הישנות נעלמות והולכות, וככל שנצליח להיפרד משיטות הניהול והעבודה הישנות ולהתאים את עצמנו לטכנולוגיה המתקדמת, נוכל לייעל את השלטון המקומי ולתת שרות טוב יותר לתושבים
רם סידיס | 
הייטק (צילום shutterstock)
העולם המוניציפלי נמצא בשיאו של תהליך ארגוני נרחב. הגישות המיושנות ודרכי העבודה המסורבלים שאפיינו את הרשויות נשארים מאחור לטובת אימוץ טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות חכמים שיאפשרו לנו להשתפר, להתפתח ולהפוך לגופים מקצועיים ויעילים יותר. המהפכה הטכנולוגית שמתחוללת ברשויות המקומיות היא תוצר ישיר של שינוי גישה, אימוץ תפיסות עבודה חדשות וחשיבה מחוץ לקופסה שמאפשרות לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. 
שמנו לעצמנו ליעד לקדם את תחום החדשנות המוניציפאלית ברשויות המקומיות במטרה להטמיע מערכות מתקדמות בכמה שיותר רשויות. ראינו תוצאות מוכחות בשטח וכעת אנו פועלים להטמיע חדשנות בכלל הרשויות גדולות וקטנות מרכז ופריפריה, חזקות ופחות חזקות, מתוך ההבנה שרק גוף שרואה את טובת כל הרשויות המקומיות, ומכיר את הצרכים של כל אחת מהן יכול להתאים להן תוכנות ואפליקציות שיעזרו להן להתפתח לשלב הבא ולתת שירותים טובים יותר.
 
לשם כך אנחנו מקיימים כנסי חדשנות מוניציפאלית ומלווים את הרשויות בפיתוח והוצאה אל הפועל של פרויקטים שונים לקידום והטמעה של פתרונות וטכנולוגיות חכמות במגוון רחב של נושאים. הטמעת פתרונות חכמים עוזרים לנו להתייעל, לתקן נהלי עבודה ולשפר את היכולות הביצועיות שלנו למען התושבים. בזכות ההתייעלות, הרשויות מצליחות לחסוך כסף שאותו ניתן להשקיע בחזרה בתושבים, בין אם בחינוך, בביטחון או במטרות אחרות.
ועידת החדשנות של השלטון המקומי, MUNI EXPO תאפשר לנו לחשוף את הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר שקיימות היום בשוק.  מטרתנו היא שכל הרשויות מצפון ועד דרום, במרכז ובפריפריה, רשויות גדולות וקטנות כאחד יעמידו את החדשנות על סדר היום שלהן ויטמיעו טכנולוגיות שיוכלו להקל על פעילות הרשות ויטיבו עם התושבים. 
בסל הפתרונות הטכנולוגיים של משכ"ל תוכלו למצוא למשל את טרפיקל. מערכת לניהול ותכנון של מערך ההיסעים המציעה בין היתר צפייה בנסיעות בזמן אמת, מאפשרת בקרת הוצאות וניהול כל המידע: מסלולים, תלמידים, הורים ומלווים. או מערכת סקיוריקל המסייעת בניהול מערך האבטחה, מפיקה חשבונות ומאפשרת פיקוח ובקרה מבצעית מלאה.
דוגמה נוספת היא פרוג'קל, מערכת בעלת יכולת לנהל מאות פרויקטים במקביל בבינוי ובתשתיות החל משלב היזום והתכנון ועד לשלב סיום הביצוע.
ועידת  MUNI EXPOמאפשרת לנו לחבר בין חברות הייטק ויזמים לבין רשויות בארץ וכך להעלות את תחום החדשנות לסדר היום של הרשויות ושל הממשלה. באמצעות החיבור ובניית הגשר בין העולם העסקי לרשויות המקומיות הצלחנו ליצור שיתופי פעולה מופלאים שמובילים לתוצאות בשטח. מה שהיה עד לא מזמן שני עולמות שונים לגמרי הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו.

רם סידיס, מנכל משכ"ל. צילום: אפרת סער
הרשויות המקומיות משנות את פניהן ומתאימות עצמן לצרכים שעולים מהשטח בהתאם לתפיסות ניהול מהמגזר הפרטי. שיטות התפעול והניהול הישנות נעלמות והולכות, וככל שנדע להתאים את עצמנו לטכנולוגיה המתקדמת נוכל להישאר רלוונטיים עוד שנים קדימה ובעזרת אימוץ טכנולוגיות חדשניות נוכל להתמודד באופן הטוב ביותר עם אתגרים. העולם צועד אל עבר מהפכה טכנולוגית. הצטרפו אלינו ליהנות מפירות המהפכה. 
הכותב הוא מנכ"ל החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה