דיגיטל וטק

נגד הרייטינג? אלו הסדרות שהכי עניינו אתכם השנה

קשת 12 או רשת 13? בניכוי הריאליטי, הסדרות שהכי עניינו את הישראלים ב-2022 היו דווקא אלו של התאגיד, נטפליקס, יס והוט
יאיר מור | 
צפייה בטלוויזיה (צילום Istock, מאקו)
המאבק על הרייטינג בין קשת לרשת כנראה לא עניין את הישראלים יותר מדי – שכן מתוך 10 הסדרות המחופשות ביותר בגוגל ישראל לאורך 11 החודשים הקודמים, רק 2 שייכות לזכייניות הערוצים המסחריים: באופן מפתיע, רשת 13 מובילה עם "שנות ה-90" במקום השישי, וקשת 12 במקום השביעי בלבד עם "צומת מילר".
כמעט מחצית מהעשירייה – ארבעה מקומות – הולכים דווקא למי שלא מסתכל על רייטינג: תאגיד השידור הציבורי. "טהרן" נמצאת במקום השלישי; "מנאייכ" ברביעי; "המפקדת" בשמיני; ו"שעת אפס" בעשירי.
הניצחון הולך ל"פאודה" של יס, בעוד הוט מסתפקת באופן עקיף בלבד במקום התשיעי, עם הסדרה האמריקאית "Euphoria" של HBO, המבוססת על "אופוריה" שלה אך משודרת בארץ, במקביל להוט, גם ביס ובסלקום טיוי.
ושני מקומות בעשירייה הולכים לנטפליקס, כאשר "מניפסט" במקום השני ו"דברים מוזרים" במקום החמישי (באנגלית, למרבה הפלא).
 
עם זאת, ברשימת התכנים הטלוויזיוניים המחופשים ביותר באופן כללי מנצחת הטלוויזיה המסחרית, כפי שניתן להיווכח מרשימת החיפושים החמים באופן כללי, שבה מככבות "האח הגדול" ו"חתונה ממבט ראשון" – גם הן עם הובלה לרשת על פני קשת. רשימת תוכניות הריאליטי המחופשות ביותר ממשיכה עם "אהבה חדשה", "משחקי השף", "הישרדות", "המסעדה הבאה", "רוקדים עם כוכבים", "אקס פקטור", "מאסטר שף" ו"הקבוצה" – הובלה מוחלטת לרשת על פני קשת עם ארבע מתוך חמש הגדולות וסך הכל 6 מתוך 10 הגדולות.
ברשימת הסרטים המחופשים של השנה מובילה נטפליקס עם "נוכל הטינדר", הסרט על שמעון חיות / סיימון לבייב הישראל; במקום השני "הסלון של הודא", שיצא בשלהי 2021 ועורר סערה ברשות הפלסטינית; במקום השלישי סרט האימה "סמייל"; ברביעי "באטמן"; "תור: אהבה ורעם" במקום החמישי; "אהבה בשחקים" במקום השישי (אם כי מדובר למעשה בשני סרטים, ולא אחד – "אהבה בשחקים: מאווריק" שיצא השנה וגרם לרבים לחפש גם את "אהבה בשחקים" המקורי כדי להיזכר או להשלים פערים); "בלאק אדם" במקום השביעי; "דוקטור סטריינג' 2" במקום השמיני; "אדומה אש" בתשיעי; ו"בחורים טובים" בעשירי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה