דיגיטל וטק

טקטוניק תקים חוות שרתים בבית שמש במאות מיליוני שקלים

החווה התת קרקעית על פני שטח של 15,000 מ"ר, צפויה להיות הראשונה בישראל המשלבת מיגון פיזי חסר תקדים ועמידה בתקן היתירות הגבוה ביותר, במטרה לוודא שאף תקלה לא תוכל להשבית את המתקן
מערכת ice | 
הדמיית חוות השרתים של Techtonic (צילום אסף פרץ)
חברת טקטוניק (Techtonic), הודיעה היום כי תקים חוות שרתים (data center) חדשה שתיבנה באזור התעשייה ברוש בבית שמש בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. טקטוניק נמצאת בשלבים סטטוטוריים מתקדמים לקבלת היתרים ועל פי ההערכות, הבנייה תסתיים ברבעון השני של שנת 2025.
חוות השרתים החדשה, שתכלול שני קווי חשמל (קו ראשי וקו גיבוי) בהספק גבוה ביותר של 16 מגה וואט, תהיה חווה תת-קרקעית הצפויה להתפרס על פני שטח של 15,000 מ"ר, מה שיהפוך אותה לאחת מחוות השרתים הגדולות בישראל. עם סיום הקמתו, יקבל המתקן החדש הסמכה לתקן בניה Tier IV כפי שהוגדר על ידי Uptime Institute, המספק הסמכות לבנייה ותפעול של חוות שרתים ברחבי העולם.
 
תצורת המערכות במתקן כפולה, ומבטיחה יכולת אחזקה ותפעול רציפה גם לאחר אירוע הנובע מתקלה או אירוע מלחמתי. בו בזמן, חוות השרתים תהווה אתר מוגן כנגד איומים מלחמתיים דוגמת פגיעה ישירה של טילים, כולל טילים ארוכי טווח – אירוע שגם אם יתרחש, לא יוכל להשבית את המתקן. ייחודיות המתקן נובעת מהשילוב בין מדרג מאושר של Tier IV לבין המיגון הפיזי - שילוב שאינו קיים באף מתקן פרטי בישראל.
טקטוניק נוסדה על ידי גד בנט, מהנדס תוכנה ויזם היי-טק בעל עבר עשיר כמנהל טכנולוגי ועסקי שעבד במשך כ-15 שנה בשורה של חברות היי-טק בארה"ב ובאירופה. בשנים האחרונות, מוביל בנט את משרד פאולינה בן-עמי, אחד המשרדים המוערכים בישראל לעריכת פטנטים בתחום הטכנולוגיה. שותפים אתו להקמת החברה דן שליידר, בעל ניסיון של 25 שנים בניהול ופיקוח פרויקטי נדל"ן, אדם בנט, האחראי על השיווק, ואליאל שליידר, האחראי על רכש ורישוי.
גד בנט: "המעבר המואץ לענן יצר ביקוש אדיר לחוות שרתים. עם זאת, לארגונים רבים יש עדיין היסוסים בכל הנוגע לבטיחות, במיוחד בכל הנוגע לחוות שרתים קרקעיות החשופות לכל. כדי לתת לכך מענה, חוות השרתים של טקטוניק תהיה אתר אירוח תת-קרקעי מוגן ומהמתקדמים במדינת ישראל. ריכזנו תחת קורת גג אחת את מיטב הגופים כדי לבצע קפיצת מדרגה בחוות השרתים בישראל לתקן העולמי המחמיר ביותר – Tier IV ולמיגון מתקדם, שיתאים לגופים הדורשים מאפיינים אלו ולצרכיהן של חברות גדולות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה