דיגיטל וטק

גוגל מעבירה את השירותים לישראל: השיקה חוות שרתים מקומית

ענקית שירותי הרשת הכריזה כי שירות הענן שלה לישראל ולמדינות האזור פועל כעת משרתים הממוקמים בתל אביב, וישרת גם את ממשלת ישראל במסגרת זכייתה במכרז נימבוס
יאיר מור | 
Google cloud (צילום Magma Images)
גוגל הודיעה אתמול (רביעי) בבוקר על השקת מה שהיא קוראת לו Region ME-West1 (כלומר, אזור מערב המזרח התיכון 1), חוות השרתים החדשה שלה בתל אביב, שמיועדת לספק שירותי מחשוב לישראל ולמדינות האזור במסגרת שירות הענן שלה, Google Cloud. זאת לאחר שבתחילת השבוע נחשף כי כבר החלה לספק שירות לחברת פרטנר.
חוות השרתים הוקמה בין היתר כקיום התחייבויותיה של גוגל לממשלת ישראל במסגרת מכרז הענק "נימבוס", בו זכתה גוגל יחד עם אמזון לפני כשנה וחצי. מטרת הפרויקט לספק לממשלת ישראל וגופים מקומיים אחרים תשתית ענן להפעלת אתרים ושירותים, לצד יכולות ניתוח של המידע שצוברים כל אותם שירותים כדי לייעל אותם עם הזמן.
 
גוגל משמשת כבר היום כספקית שירותי ענן מרכזית לארגונים ממשלתיים ופרטיים בישראל, למרות שנתח השוק העולמי שלה בתחום קטן למדי יחסית לאלה של אמזון ומיקרוסופט. אמזון, שכאמור, זכתה יחד עם גוגל במכרז נימבוס, טרם השיקה את החווה המקבילה שלה לשירות ממשלת ישראל, אך סביר להניח כי תעשה זאת בקרוב. גם מיקרוסופט ואורקל, שהפסידו באותו מכרז, לא נתנו לזה לעצור אותן, והאחרונה אף שלחה לפני כשנה לישראל את הנשיאה והמנכ"לית הישראלית-לשעבר, צפרא כץ, לחנוך בירושלים חוות שרתים בהשקעת עתק.
החשיבות של מיקום חוות שרתים בישראל טמונה בכך שהן מאפשרות למידע הכרחי להפעלת שירותים מקומיים להיות מאוחסנים בארץ, כך שהגישה אליו לא תלויה בסיבים האופטיים לחו"ל. הדבר הופך אותה למהירה יותר וברת-קיימא במקרים קיצוניים. לפי 'מחקר' של AlphaBeta Economics, שהוזמן ומומן על גוגל, חוות השרתים החדשה שלה בישראל תתרום 7.6 מיליארד דולר לתמ"ג המקומי עד סוף העשור הנוכחי, ואף תסייע ליצירת 21,200 מקומות עבודה.
ישראל היא כעת אחת מ-35 "אזורים" שמחזיקה גוגל בשירות הענן שלה, והחברה חשפה כי שניים מהלקוחות הראשונים שלה (מלבד הממשלה, כמובן) הם AI21 Labs, שמפתחת מודלים של ניתוח שפה, ואפליקציית התשלום הסלולרי פייבוקס. בשבוע הבא היא צפויה לחשוף לקוחות נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה