דיגיטל וטק

ויקיפדיה תחסום את משתמשיה: זה מה שיקרה מחר

החסימה מתבצעת כחלק מבדיקת שרתים, כאשר אתר האנציקלופדיה הפתוחה מסר כי עדיין יהיה ניתן לקרוא את הערכים 
מערכת ice | 
ויקיפדיה קמפיין (צילום יחצ)
ויקיפדיה הודיעה היום (שלישי) כחלק מתרגיל באתר, היא וכל מיזמי האחות שלה יהיו חסומים לעריכה ביום רביעי. מהאנציקלופדיה הפתוחה נסמר כי התרגיל יתקיים בארבע אחרי הצהריים וימשך כשעה.
במהלכו, ייבדק האם קרן ויקימדיה מסוגלת להעביר את הפעילות אל מרכז הנתונים המשני שלה באמינות, כגיבוי למקרי אסון העלולים להשפיע על הראשי. בנוסף נמסר כי למרות התרגיל, עדיין יהיה ניתן לקרוא את הערכים באתר. 
 
בשבוע שעבר, ספגה קרן ויקימדיה מכה כאשר בית הערכאה השלישית והאחרונה שאליה יכלה להגיע עם תביעתה נגד הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב (NSA) נזרקה מכל המדרגות. שופטי בית המשפט העליון סירבו אפילו לשמוע את הטיעונים, ובכך סתמו את הגולל על קמפיין של יותר מחצי עשור מצד הארגון הממומן מתרומות, בטענה כי הוא פגע בה ובמשתמשיה על ידי ריגול אחריהם. 
ויקימדיה תבעה את NSA ב-2015, שנתיים לאחר שהעובד העריק אדוארד סנודן חשף כי הסוכנות ניטרה פחות או יותר את כל תעבורת האינטרנט בין ארה"ב למדינות אחרות כדי לרגל אחרי גולשים. לדברי ויקימדיה, שיוצגה על ידי עורכי דין מהאיגוד האמריקאי לזכויות אזרחיות (ACLU), מדובר בריגול המוני בלתי חוקי המפר את התיקונים הראשון והרביעי לחוקה האמריקאית - חופש הביטוח והאיסור על חיפוש בלתי חוקי ברכושו של אזרח.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה