דיגיטל וטק

חשיפה: וואטסאפ תהפוך לרשת חברתית עצמאית

גרסה חדשה של האפליקציה כוללת רמזים ראשונים למה שמסתמן כמהפך הגדול בתולדותיה, שיהפוך אותה לתחליף מלא לפייסבוק הדועכת בניסיון לנצל את הפופולאריות הגואה שלה כדי להשאיר את משתמשי מטא באפליקציות שלה על חשבון אלטרנטיבות חיצוניות
יאיר מור |  2
וואטסאפ (צילום freepik)
לאט לאט מתחילה מטא לחשוף את התוכניות הגרנדיוזיות שלה להפיכתה של וואטסאפ לאפליקציית כלבו חסרת היגיון בניסיון נואש למשוך את המשתמשים לבלות עוד יותר זמן באפליקציה שבה הם ממילא כבר מבזבזים יותר מדי ממנו.
לפי דיווח טרי של אתר WABetaInfo, גרסת הבטא של האפליקציה ששוחררה אתמול (שלישי) לבודקי בטא בחנות האפליקציות של גוגל כוללת רמזים ראשונים (אם כי לא כאלה שמוצגים כרגע לבודקים - כותב שורות אלו לא רואה את מה שאפשר לראות בתמונה אצלו בגרסת הבטא המדוברת) לממשק הניוזלטרים העתידי שלה.
התבוננו בתמונה למעלה ונסו רגע לחשוב איך זה ייראה כשזה יתחיל להתמלא בתכנים: הסטוריז מוצגים למעלה בשורה אופקית - כמו בפייסבוק ואינסטגרם; מתחתם מוצגים מה שמטא קוראת לו "ניוזלטרים" - אך לפי WABetaInfo, הוא לא יכול להיקרא בשם הזה, שכן המשתמשים יירשמו אליו באמצעות שמות משתמש, בלי למסור כתובות מייל או מספרי טלפון. במלים אחרות, מדובר, חד משמעית, ברשת חברתית עם פוסטים ארוכים שכוללים טקסט ותמונות, בדומה לפייסבוק או אפילו לבלוגים; בראש המסך אפשר לעבור ללשונית ההודעות מצד אחד וללשונית התקשורת ה"חיה" - שיחות אודיו ווידאו - מצד שני, שוב בדומה לרשתות חברתיות אחרות עם ממשקי הודעות פרטיות ושיחות.
 
אין שום דרך אחרת להגדיר את זה מלבד מהלך פתטי כדי לגרום למשתמשי וואטסאפ לעשות בה את מה שעד כה עשו ברשתות חברתיות. זהו שלב נוסף באסטרטגיה האגרסיבית להחריד של מטא לנצל אפליקציות פופולאריות כדי לנסות לכפות על משתמשים לראות בהן תחליף לאפליקציות אחרות ופחות מצליחות.
בינתיים, אגב, לא מצא האתר בקוד ובממשק המוסתר כל רמזים לאלגוריתמים המשפיעים על סדר הצגת הפוסטים ("ניוזלטרים"), מציגים המלצות או שותלים פרסומות - אך אין זה אומר שלא יהיו כאלה בהמשך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשמע מיותר לגמרי. (ל"ת)
    מישי 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הם מנסים לגנוב מעצמם??
    . 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי בשביל מה הופכים תסטטוס לסטורי, רוצים שאנשים יעברו מאינסטגרם לווטצאפ?
    סגור